Nyligt indflyttet i et hus, som vi skal leje i øjeblikket, forhåbentligt bliver det muligt at opdele ejendommen og købe den fremover.

Nu er planen at opstille en indervæg, så det ældste barn kan få sit eget værelse.
Indervæggen skal stå præcis der, hvor de nuværende radiatorrør er forbundet, der har tidligere været en væg der.
Må ikke gøre indgreb på gulvet, og nu skal ledningerne tilsyneladende ikke flyttes, som det var sagt fra begyndelsen.
Har nogen en smidig løsning på problemet?
Ønsker at få stabilitet for bundstykket og samtidig mulighed for at fastgøre gipspladerne stabilt.

• Væg med elementrør og to vinduer, trægulv, sort og hvid kugle ved radiatoren. Rør løber lodret og vandret langs væggen.
Så du kommer ikke til at kunne fastgøre væggen i gulvet eller i væggen. Det føles jo sådan der, hvis du spørger mig. Sæt væggen ved siden af radiatorrørene. Nogle gange er det bedre at være praktisk end ingeniør

Blev så at jeg skruede tagreglen og den anden side af væggen ordentligt, så kappede jeg de stående reglar nogle mm længere og fik ordentligt med tryk mellem sylen og tagreglen.
Sylen er presset mod væggene og skruet i begge vægge og samtlige reglar.
Nogen der har erfaring med hvordan parketgulvet vil reagere? Bevidst om at man skal lade gulvet have mulighed for at bevæge sig.
Angående elementrørene, vil jeg gipse dem ind, godt 60mm mod ydervæggen som ikke vil blive skruet eller have støtte af noget regeltræ.

• En delvist opbygget væg med trærammer i et stueområde, tæt ved et vindue og sofa; elementrør langs væggen.
Magnus E K
Væggen ser helt okay ud, men jeg kan ikke lide kombinationen ujordede ej petsikre (?) stikkontakter lige ved siden af blanke (umalede) elementrør.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.