4,096 læst ·
4 svar
4k læst
4 svar
Problem med at opføre en indervæg, radiatortør i vejen.
Nyligt indflyttet i et hus, som vi skal leje i øjeblikket, forhåbentligt bliver det muligt at opdele ejendommen og købe den fremover.
Nu er planen at opstille en indervæg, så det ældste barn kan få sit eget værelse.
Indervæggen skal stå præcis der, hvor de nuværende radiatorrør er forbundet, der har tidligere været en væg der.
Må ikke gøre indgreb på gulvet, og nu skal ledningerne tilsyneladende ikke flyttes, som det var sagt fra begyndelsen.
Har nogen en smidig løsning på problemet?
Ønsker at få stabilitet for bundstykket og samtidig mulighed for at fastgøre gipspladerne stabilt.
Nu er planen at opstille en indervæg, så det ældste barn kan få sit eget værelse.
Indervæggen skal stå præcis der, hvor de nuværende radiatorrør er forbundet, der har tidligere været en væg der.
Må ikke gøre indgreb på gulvet, og nu skal ledningerne tilsyneladende ikke flyttes, som det var sagt fra begyndelsen.
Har nogen en smidig løsning på problemet?
Ønsker at få stabilitet for bundstykket og samtidig mulighed for at fastgøre gipspladerne stabilt.
Blev så at jeg skruede tagreglen og den anden side af væggen ordentligt, så kappede jeg de stående reglar nogle mm længere og fik ordentligt med tryk mellem sylen og tagreglen.
Sylen er presset mod væggene og skruet i begge vægge og samtlige reglar.
Nogen der har erfaring med hvordan parketgulvet vil reagere? Bevidst om at man skal lade gulvet have mulighed for at bevæge sig.
Angående elementrørene, vil jeg gipse dem ind, godt 60mm mod ydervæggen som ikke vil blive skruet eller have støtte af noget regeltræ.
Sylen er presset mod væggene og skruet i begge vægge og samtlige reglar.
Nogen der har erfaring med hvordan parketgulvet vil reagere? Bevidst om at man skal lade gulvet have mulighed for at bevæge sig.
Angående elementrørene, vil jeg gipse dem ind, godt 60mm mod ydervæggen som ikke vil blive skruet eller have støtte af noget regeltræ.
Nu nåede du at ordne det, men der findes måder at undgå skade:
Indervæg uden at skrue i gulv? | Byggahus.se
https://www.byggahus.se/forum/threads/innervaegg-utan-att-skruva-i-golv.285805/
Indervæg uden at skrue i gulv? | Byggahus.se
https://www.byggahus.se/forum/threads/innervaegg-utan-att-skruva-i-golv.285805/
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Problem med varmvatten via fjärrvärmecentral
Fjärrvärme & Gas -
Montera handdusch till tvättblandare - problem med gängor och passform
Vatten & Avlopp -
Montera handdusch till tvättblandare – problem med gängor och passform
Badrum -
Problem med vatteninträngning efter bilning i källare
Grund & Markarbeten -
Regla och isolera insida av källarvägg utan att få fuktproblem?
Isolering