Hej,

Som fremgår af rubrikken, vil jeg gerne have et estimat på, hvad prisforskellen er mellem at bygge med Finja Exakt (isolerede lecablokke) og HplusH Thermoblok. Begge med 350 mm tykkelse. Jeg antager, at letbetonen (HplusH) er billigere både i materiale og håndtering (?) men vil gerne have et estimat på, hvor meget. Per kvm? Per blok? Per hus?

Er ikke ude efter et præcist svar. Nogle rimelige (gæt-)vurderinger duer også, så længe de har noget støtte.

Tak på forhånd.

Hvor meget drejer det sig om? Selvom der findes priser per styk, plejer det at blive helt andre priser, når man bestiller en hel del, især hos lokale byggefirmaer. Ring rundt og spørg er mit svar.

Silver78 Silver78 sagde:
Hvor meget drejer det sig om? Selvom der er priser per stykke, plejer det at blive helt andre priser, når man bestiller en hel del, især hos lokale byggefirmaer. Ring rundt og spørg, er mit svar.
Det er en tilbygning på ca. 70 kvm. Jeg er egentlig ikke interesseret i at vide den endelige pris, kun omtrent hvor meget billigere det ene er end det andet. 10 % billigere? 20 % billigere?

Jeg ville gætte på, at det er omkring 25-30% dyrere.

• Synes
Markus1111
  • Laddar…
Er snart færdig og fik tre priser.
Siporex billigst.
Grundmäklarnas thermoblock ca. 30 procent dyrere.
Sidst Finjas isolerblock ca. 60 procent dyrere end siporex.
Færdig indvendig og udvendig side på alle.
Thermoblocken fik også en 45 installationsvæg med isolering, derefter OSB gips.

• Synes
Namn2 og 2 andre
  • Laddar…
A Argastesnickaren sagde:
Er snart færdig og fik tre priser.
Siporex billigst.
Grundmæklarnas thermoblokke ca. 30 procent dyrere.
Sidst Finjas isoleringsblokke ca. 60 procent dyrere end siporex.

Færdig ind og ud side på alle.
Thermoblokkene fik også en 45 installationsvæg med isolering, derefter osb gips.

Tak! Supersødt!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.