6,101 læst ·
5 svar
6k læst
5 svar
Prisspænd Finja Exakt og HplusH Thermoblock?
Hej,
Som fremgår af rubrikken, vil jeg gerne have et estimat på, hvad prisforskellen er mellem at bygge med Finja Exakt (isolerede lecablokke) og HplusH Thermoblok. Begge med 350 mm tykkelse. Jeg antager, at letbetonen (HplusH) er billigere både i materiale og håndtering (?) men vil gerne have et estimat på, hvor meget. Per kvm? Per blok? Per hus?
Er ikke ude efter et præcist svar. Nogle rimelige (gæt-)vurderinger duer også, så længe de har noget støtte.
Tak på forhånd.
Som fremgår af rubrikken, vil jeg gerne have et estimat på, hvad prisforskellen er mellem at bygge med Finja Exakt (isolerede lecablokke) og HplusH Thermoblok. Begge med 350 mm tykkelse. Jeg antager, at letbetonen (HplusH) er billigere både i materiale og håndtering (?) men vil gerne have et estimat på, hvor meget. Per kvm? Per blok? Per hus?
Er ikke ude efter et præcist svar. Nogle rimelige (gæt-)vurderinger duer også, så længe de har noget støtte.
Tak på forhånd.
Det er en tilbygning på ca. 70 kvm. Jeg er egentlig ikke interesseret i at vide den endelige pris, kun omtrent hvor meget billigere det ene er end det andet. 10 % billigere? 20 % billigere?Silver78 sagde:
Er snart færdig og fik tre priser.
Siporex billigst.
Grundmäklarnas thermoblock ca. 30 procent dyrere.
Sidst Finjas isolerblock ca. 60 procent dyrere end siporex.
Færdig indvendig og udvendig side på alle.
Thermoblocken fik også en 45 installationsvæg med isolering, derefter OSB gips.
Siporex billigst.
Grundmäklarnas thermoblock ca. 30 procent dyrere.
Sidst Finjas isolerblock ca. 60 procent dyrere end siporex.
Færdig indvendig og udvendig side på alle.
Thermoblocken fik også en 45 installationsvæg med isolering, derefter OSB gips.
A Argastesnickaren sagde:
Tak! Supersødt!
Klik her for at svare