Hvilken pris har I fået på forskellige størrelser af lecablokke?
Skal bygge et skrånende hus med start til foråret og vil sammenligne lidt!
Isoleca eller ikke over jorden?
eller
Isolere indvendigt over jorden?
Hvilket er bedst og mest værd i forhold til prisen?
Hvis I forstår, hvad jeg mener...
/Robert
Skal bygge et skrånende hus med start til foråret og vil sammenligne lidt!
Isoleca eller ikke over jorden?
eller
Isolere indvendigt over jorden?
Hvilket er bedst og mest værd i forhold til prisen?
Hvis I forstår, hvad jeg mener...
/Robert
Værktøjsgal
· Rosersberg
· 88 indlæg
Er nysgerrig på det. Byggede pool sidste sommer i Leca og er klart imponeret og fristet af det til tilbygningen af villaen også. Til poolen købte vi almindelige 19 cm leca på byggmax til cirka halvdelen af prisen af original på Beijer. Svært at sige om kvalitetsskellet er værd den prisforskel, og til en pool spillede det ikke så stor en rolle. Nu er de ikke isolerede, men det kan måske gøres på ind-/udside?
Tja, jeg ved ikke så meget, men Byggmax har vel i hvert fald billige "LECA"-blokke. Om der er nogen forskel fra rigtig LECA ved jeg ikke. (Det måske endda er rigtige, hvad ved jeg?)
Dine øvrige spørgsmål kan jeg dog ikke besvare.
Nogle isolerer vel udenfor fundamentmurene med EPS/Pordrän/Isodrän, i stedet for at bruge isolerede murblokke?
Edit: Jeg misforstod måske spørgsmålet lidt.
Men hvis man isolerer på ydersiden under jord, og på indersiden over jord, hvad skal man så gøre ved niveauforskellene på væggen, altså der hvor der først ligger Xmm isolering, så pludselig intet...
Dine øvrige spørgsmål kan jeg dog ikke besvare.
Nogle isolerer vel udenfor fundamentmurene med EPS/Pordrän/Isodrän, i stedet for at bruge isolerede murblokke?
Edit: Jeg misforstod måske spørgsmålet lidt.
Men hvis man isolerer på ydersiden under jord, og på indersiden over jord, hvad skal man så gøre ved niveauforskellene på væggen, altså der hvor der først ligger Xmm isolering, så pludselig intet...
Har bare set byggmax lecablokke på billede, men jeg synes det ser ud som om de mangler "rillerne" til bistålarmeringen som blokke man køber fra "de andre" byggkæder har?
Hvis det er tilfældet, bliver det lidt besværligt at armerere. Hvis dimensionerne passer, kan man i øvrigt købe en mindre kvantitet af dyrere blokke til de skift, man skal armerere.
/fredrik
Hvis det er tilfældet, bliver det lidt besværligt at armerere. Hvis dimensionerne passer, kan man i øvrigt købe en mindre kvantitet af dyrere blokke til de skift, man skal armerere.
/fredrik
Hej
Hørte fra min lokale trælasthandel, at bygmax's lecablokke ikke var "gaffelmærkede" Hvad det nu er for noget. Han påstod at disse ikke var godkendte til/ved modfyldning ???
Jeg har ingen anelse om dette er sandt eller ej. Jeg spurgte ikke videre heller, da han talte skidt om byggmax sortiment og kvalitet.
Said
Hørte fra min lokale trælasthandel, at bygmax's lecablokke ikke var "gaffelmærkede" Hvad det nu er for noget. Han påstod at disse ikke var godkendte til/ved modfyldning ???
Jeg har ingen anelse om dette er sandt eller ej. Jeg spurgte ikke videre heller, da han talte skidt om byggmax sortiment og kvalitet.
Said
Robban, isolecan tåler ikke jordtryk, derfor bruges massivleca under jorden, med udvendig isolering. Har du ingen konstruktionsplan? Eller bygger du helt efter egen forstand? Angående priser, så er det vel nemmest at bede om tilbud fra nogle byggevarehuse, når du ved, hvad du skal bruge.
Isolecan har man ovenjord det ved jeg, og man isolerer/drænerer på ydersiden der det er modfyldt! Det kan vi lade nu... Konstruktionsplan har jeg, men vil tjekke hvordan andre har bygget for at se om der findes flere muligheder.
Vil vide følgende:
1. Hvad andre har fået for pris på f.eks. Maxit lecablokke for at sammenligne med mine kommende tilbudsanmodninger.
2. At isolere indvendigt der det ikke er modfyldt og skippe den dyre isolecan? Har jo alligevel tænkt at sætte op en 45 regel for elinstallationer og sådan! Så kan man måske sætte op en 95 regel i stedet og isolere.
Intet ondt om Byggmax, men nej tak! Nok snakket om det nu!
Vil vide følgende:
1. Hvad andre har fået for pris på f.eks. Maxit lecablokke for at sammenligne med mine kommende tilbudsanmodninger.
2. At isolere indvendigt der det ikke er modfyldt og skippe den dyre isolecan? Har jo alligevel tænkt at sætte op en 45 regel for elinstallationer og sådan! Så kan man måske sætte op en 95 regel i stedet og isolere.
Intet ondt om Byggmax, men nej tak! Nok snakket om det nu!
Halløj!
Med risiko for at bruge skøre termer eller unøjagtigheder, gør jeg alligevel et forsøg på at give dig et tip.
Vi skal udvide vores hus, skråning. Vi har fået tip af vores "bygger" om at bruge "L-block" (!!??!) - det er store flamingoblokke, som man fylder med beton. Hvis jeg ikke husker forkert, er det 70 mm flamingo, 150 mm cement, 70 mm flamingo. Ifølge de oplysninger jeg har, skal de holde varmen omkring 40% bedre end almindelige lecablokke.
Vores skråningsdel er i pladen 35 m2, og prisoplysningen for at mure med dette er omkring 17000 kr, der kommer så arbejde og beton. I vores tilfælde kan det betale sig at bruge disse, selv om vi skal bestille en pumpebil til betonen, da det går meget hurtigere end at mure.
Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl..
Tjingeling!
Med risiko for at bruge skøre termer eller unøjagtigheder, gør jeg alligevel et forsøg på at give dig et tip.
Vi skal udvide vores hus, skråning. Vi har fået tip af vores "bygger" om at bruge "L-block" (!!??!) - det er store flamingoblokke, som man fylder med beton. Hvis jeg ikke husker forkert, er det 70 mm flamingo, 150 mm cement, 70 mm flamingo. Ifølge de oplysninger jeg har, skal de holde varmen omkring 40% bedre end almindelige lecablokke.
Vores skråningsdel er i pladen 35 m2, og prisoplysningen for at mure med dette er omkring 17000 kr, der kommer så arbejde og beton. I vores tilfælde kan det betale sig at bruge disse, selv om vi skal bestille en pumpebil til betonen, da det går meget hurtigere end at mure.
Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl..
Tjingeling!
Her kan du læse mere om det, jeg forsøgte at forklare ovenfor.. Frigolit fornyer formen - Ny Teknik
Der er riller på nogle. Og priser findes på BYGGmaxfredwel sagde:Har kun set Byggmax lecablok på billede, men jeg synes, det ser ud som om de mangler "rillerne" til bistålarmeringen, som blokke man køber fra "de andre" byggkæder har?
Hvis det er tilfældet, bliver det lidt besværligt at armerere. Hvis målene passer, kan man i og for sig købe en mindre kvantitet af de dyrere blokke til de skift, man skal armerere.
/fredrik