Har en sommerhus hvor vi tænkte at lakere om lågerne.
Men vi vil egentlig gerne udskifte fliserne med nogle andre, men har egentlig ikke flere penge at bruge på dette projekt.

Men... man er jo lidt fristet alligevel.
Hvilke penge drejer det sig om?
Dumt spørgsmål måske, men jeg har virkelig ingen anelse...

Altså, på billedet nedenunder.
De sorte fliser skal ned.
Enkle hvide fliser typ 15x15 i "forband" skal op, og det skal fuges.

Hvad koster dette alt i alt tror man?

Køkken med hvide skabe, sort flisevæg bag komfur og vask, vindue med udsigt, og emhætte. Ønske om at ændre fliser til hvidt 15x15 flisemønster.

JanneJanne123
Måske er det underforstået, men har du tænkt dig at hyre en håndværker eller gøre det selv?

S
For en håndværker er det der ca. 4 timers arbejde. 3 timer for at sætte fliserne og 1 time for at fuge.
Det er vel ca. 2 kvm i alt.

Regn med 2200 minus rot på arbejdet = 1540. Selve materialet lander vel omkring 1500. Der har jeg regnet med, at fliserne koster 500 kr per kvadrat. Fliseklæb og fugemasse koster 400-500.

I alt skal du betale 3000-3500 inkl. alt, hvis du hyrer det ud.

Man kan male fliser med godt resultat

S Stadsfiskalen sagde:
For en håndværker er det der ca. 4 timers arbejde. 3 timer for at sætte fliserne op og 1 time for at fuge.
Men at tage de gamle ned og sætte ny gips tilkommer.

Fadai
Tag det gamle ned selv, så slipper du at betale for det.

S
Stefan N Stefan N sagde:
Fast at tage det gamle ned og sætte ny gips medfølger.
Exakt. Jeg forudsatte, at han ville tage det gamle flisebelægning ned selv, men det kom ikke med. Jeg tror ikke, han behøver at sætte ny gips, det har jeg aldrig gjort, og da har jeg renoveret flere objekter.

Ja, jeg mener altså at hyre en håndværker.
Kaklet er enkelt hvidt og koster 99kr/m² så i princippet ingen penge der.

Ser gerne at håndværkeren fjerner det gamle, er bange for at jeg ville tage dele af væggen med.
3tkr for alt kan jeg overleve.
Det burde man kunne klare?

N naggen sagde:
Ja, jeg mener altså at ansætte en håndværker.
Fliserne er enkle hvide, koster 99kr/kvm, så i princippet ingen penge der.

Ser gerne at håndværkeren river det gamle ned, er bange for at jeg ville tage dele af væggen med.
Det burde man klare?
Nej, det er ikke nok hvis håndværkeren også skal rive ned samt sætte ny gips, hente mtrl, hvem smider skidtet væk? Jeg er lidt allergisk over for glade kalkuler...
den kan koste 8000kr inkl. Moms før ROT.

• Synes
kulle og 2 andre
  • Laddar…
BirgitS
N naggen sagde:
Det burde man klare?
Bare at bede nogle håndværkere om tilbud for at finde ud af, hvad de anser for at være en fornuftig tidsforbrug og dermed pris.

N naggen sagde:
Enkelt hvidt kakel typ 15x15 i ”forband” skal op
Hvis du med "forband" mener, at fliserne ikke skal være lige over hinanden, undrer jeg mig over, at det ser godt ud med kvadratiske fliser i stedet for de aflange fliser, man plejer at bruge i sådanne tilfælde.

15x15 kan sættes i helforband, lige oven over hinanden eller i halvforband, med en halv plades forskydning. Begge varianter er almindelige.

Hylde med hvidt porcelæn, glasflasker og krukker mod en hvid flisevæg i et køkken.

Ja, men det er ikke særligt pænt at sætte kvadratiske fliser sådan?
Ser mest uroligt og rodet ud for mig.

• Synes
Tombrittberg og 1 anden
  • Laddar…
JanneJanne123
Smagen er som bagen. Lige nu er det jo meget "moderne" at sætte kvadratiske hvide fliser i halvforbandt.

Ja selvfølgelig, smagen er som bagen. Jeg ville hellere skifte til en helt hvid mere moderne komfur for pengene.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.