Vi skal installere en smedejernslåge på vores indkørsel. Indkørslen har dog en hældning (nedad mod huset), og nu overvejer vi, om vi skal montere lågen i samme hældning som indkørslen, eller om lågen skal stå lige.

Hvad synes I?
 
  • Synes
JoakimLG og 1 anden
  • Laddar…
B Bergledja sagde:
Vi skal installere en smedejernsport på vores indkørsel. Indkørslen har dog en hældning (nedad mod huset) og nu overvejer vi om vi skal montere porten i samme hældning som indkørslen eller så porten står lige.

Hvad synes I?
Lige!
Alt andet vil se mærkeligt ud.
 
  • Synes
Bergledja
  • Laddar…
Lige, ellers vil portene jo "falde op"
 
anders07 anders07 sagde:
Lige, ellers vil lågerne jo også "falde op"
Tænkte at have indad så de ikke skulle ramme jorden isr
 
Har selv en smedejernslåge i en bakke som er lige. Så siger det sig selv, at det ikke går at bruge en skæv låge.
 
En skæv port bestiller man, så den kan bruges.
Men hvad der fungerer bedst afhænger af, hvordan det ser ud på stedet.
 
Klart at lågen skal hælde 😝

Normalt sætter man den dog lige og at den åbnes mod nedadskråningen……..
 
T Taxture sagde:
Klart at porten skal hælde 😝

Normalt sætter man den dog lige, og at den åbnes mod nedadskrånende...
Gør man virkelig sådan?

Så vil den stå skrånende, når den er lukket, hvilket måske ikke er så pænt?
 
For at undgå misforståelser, hvilken løsning foretrækker I?

Alternativer med grønne linjer og sorte linjer vinkelret på dem. Option 1 med skrå linje, option 2 med en lodret linje.
 
B Birger Jarl sagde:
Har selv en smedeslåge i en bakke som er lige.
Klart meget lettere i en bakke som er lige.
 
Jeg synes alt. 2 er pænest. Har du skrånende stolpe, får du svært ved at åbne/lukke. Skrånende stolpe har jeg bygget for at få porte selv-lukkende.
 
  • Trælåge med skrå stolpe ved en å, holdt af en person.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.