Træskrue! Forstår faktisk ikke hvorfor mange overhovedet overvejer en Molly.

E
nino nino sagde:
Skal sætte et håndtag op udenfor bruseren og støtte ved toilettet til sværgubben, spånplader i væggene og ingen idé om jeg kan ramme reglar...
Holder kun skrue eller skal man bruge typ Molly?
Du kan nok finde ud af, hvor reglar er.

Hvor tykke er spån pladerne, er der ikke noget andet bagved.

Skru fast i en regel. I første omgang. Ellers Molly. Tjek hvad den kan klare. For eksempel 50 kg.

Kan du så fordele vægten på 6 steder = 300 kg = ok.

En række skruer i spån er også stærke.

Måske kan du så fastgøre en regel bagved med ti skruer og derefter skrue i denne.

Har du ingen reglsøger. Du kan banke og lave stikprøver.

E
MathiasS MathiasS sagde:
Molla er over lejet til gips. En fugtig spånplade inde holder heller ikke meget kraft. Du skal skrue i regel.

E El-Löken66 sagde:
Et par skruer i spån er også stærk.

Måske kan du så fastgøre en liste bagved med ti skruer og derefter skrue i denne.
Men kom nu. Her er problemet tydeligt i sort og hvidt - der mangler helt indsigt i, hvad en skrue kan holde til. Hvis hele fyren hænger i dette håndtag, er belastningen 100 kg. Hvis han formår at kaste sig mod håndtaget, kan han muligvis fordoble belastningen til 200 kg. Men lad os antage 300 kg, man ved ikke, hvad Nino gør med håndtaget, når ingen ser.

Håndtaget fastgøres sandsynligvis med tre eller seks skruer.

Hver 6mm træskrue holder lavt regnet til 150 kg i alle retninger (træk og forskydning) i en almindelig spånplade.

Det bliver 450 kg. Eller 900 kg, afhængigt af hvordan håndtaget er udformet.

• Synes
Joak og 2 andre
  • Laddar…
E El-Löken66 sagde:
Molla er over laget til gips. En fugtig spån plade inde holder heller ikke meget kraft. Du skal skrue i regel.
Her handler det om spånplade, ikke gips. Jeg stiller spørgsmålstegn ved, hvorfor folk bruger Molly og andre slags gipsankre i træplader. Bedre at bruge den rigtige skrue og lære at stramme nok.

• Synes
Stickan56 og 1 anden
  • Laddar…
E
MathiasS MathiasS sagde:
Men kom nu. Her er problemet tydeligt i sort-hvidt - det mangler helt indsigt i, hvad en skrue kan holde til. Hvis hele manden hænger i dette håndtag, er belastningen 100 kg. Hvis han lykkes med at lave en flyvetackling på håndtaget, kan han måske fordoble belastningen til 200 kg. Men lad os antage 300 kg, man ved ikke, hvad Nino gør med håndtaget, når ingen ser.

Hver 6 mm træskrue holder lavt regnet 150 kg i alle retninger (træk og forskydning) i en almindelig spånplade.

Det bliver 450 kg. Eller 900 kg, afhængig af hvordan håndtaget er udformet.
Ja, i en ny og fin spånplade holder alt godt. Mens gamle fugtige knækker som fnug. Har du skruet i en sådan plade? Og derefter hængt 900 kilo?

Enkle regler.

Skrue i regel.
Ikke skrue i el ledninger.
Ikke engang tomme rør.

Det skal sidde 20-30 år.

En mands liv hænger på din indsats.

Men på stedet kunne jeg sikkert have bedømt det samme. Men ikke på forummet.

• Trist
Stickan56
  • Laddar…
Har du en dårlig skive kan du bruge gennemgående m10 bolt og møtrik og det kommer stadig ikke til at sidde fast, så hvordan var det relevant her?

Kan man skrue i en regel skal man selvfølgelig gøre det. Men spring over Molly og andre produkter, der er lavet til gips.

• Synes
Stickan56 og 1 anden
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sagde:
Men kom nu. Her er problemet tydeligt i sort og hvidt - der mangler helt indsigt i, hvad en skrue kan holde til. Hvis hele fyren hænger i dette håndtag, er belastningen 100 kg. Hvis han formår at lægge en flyvetackling på håndtaget, kan han måske fordoble belastningen til 200 kg. Men lad os antage 300 kg, man ved ikke, hvad Nino gør med håndtaget, når ingen ser.

Hver 6 mm træskrue holder lavt regnet 150 kg i alle retninger (træk og forskydning) i en almindelig spånplade.

Det bliver 450 kg. Eller 900 kg, afhængigt af hvordan håndtaget er udformet.
Jeg bruger almindelig træskrue, undrer mig om 6 mm går i.
Almindelig VSB eller spax skrue så?

E
nino nino sagde:
Jeg kører på almindelig træskrue, undrer mig om 6mm går i. Almindelig VSB eller spax skrue så?
Ja, almindelig træskrue ind i regel.
Læg op billede af hvad du skal fastgøre men du skal jo ikke have konet hoved men lige sandsynligvis.
Kør største mulige som går i.

Hvis du ikke gad læse instruktion.

Du får en følelse hvordan det sidder når du har skruet. Bliver modstand mod slutningen er det sandsynligvis ok. Fortsætter skruen med at dreje har du mislykket.

Du har en lang hoved stang der, så regn med, at det skal klare mindst 300 kilo. I regel er det ingen problem. I øvrige. Læs ovenstående.

• Wow
Stickan56
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sagde:
Skal jeg bore med 3mm til en 6mm skrue eller skal jeg bruge et mindre bor?

• Synes
grismaskin
  • Laddar…
E
nino nino sagde:
Skal jeg bore med 3mm til en 6mm skrue eller skal jeg have mindre bor?
Bor er lige så stort som indre diameter af gevindet eller noget lidt mindre. Bare hold det op, så ser du med øjet. Men hvis det virkelig er spånplade kan du for den sags skyld skrue direkte i det. Men reglen kan sprække, hvis du ikke borer og rammer i siden.

• Synes
nino
  • Laddar…
Regelen findes ikke der, det er spånplade

E
nino nino sagde:
Regel findes ikke der, det er spånplade
Der findes regel. Spånplade kan ikke svæve i luften.

• Haha
  • Synes
gullunge og 1 anden
  • Laddar…
E El-Löken66 sagde:
Molla er over laget til gips. En fugtig spånplade inde holder heller ikke meget kraft. Du skal skrive i regel.
Hvis du har så meget fugt i spånpladerne i en toilet, at et håndtag falder ned, så er håndtaget ikke det største problem:)

Senest redigeret:
  • Haha
  • Synes
  • Elsker
Stickan56 og 4 andre
  • Laddar…
E El-Löken66 sagde:
Der findes regel. Spånplade kan ikke svæve i luften.
Jo den svæver i luften

Jeg skrev vel at regel findes ikke DER, altså dér hvor jeg skal skrue fast armlænet.
Den ene regel er præcis i kanten på toilettet og den anden er 60 cm væk, hvilket bliver for langt væk.

• Synes
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.