Sidder og grubler over en platform og stødte på det billede, som gjorde mig nysgerrig på, hvordan man "hænger op" bænken i konstruktionen. Er der nogen, der har en idé til, hvordan man kunne løse det? Har cirka 2 meter mellem søjlerne, men har endnu ikke startet belægningen, så kan tilføje en ekstra søjle.
Meget flot, men udfordrer skæbnen uden ekstra ben. Hvor meget mister designet med konventionelle understøtninger?
Plankeværket synes desuden relativt tungt på grund af sprøjtelernes tæthed, så der kræves en stabil grundkonstruktion. Er 2 m mellem plinterne virkelig nok?
Tænk også på, at tætheden giver kraftigt vindfang.
Sidder og grubler over et plank og stødte på det billede som gjorde mig nysgerrig på, hvordan man "hænger op" bænken i konstruktionen, nogen med en tanke om, hvordan man kunne løse det? Har cirka 2 meter mellem plinterne men har endnu ikke begyndt fliselægningen, så kan supplere med en yderligere plint.
[billede]
Det der kan man løse gennem en stålkonstruktion som man beklæder.
Hvis du fastgør siddefladen på et antal L-profiler i metal i tilstrækkelig dimension, vil den sikkert holde til vægten ovenfra. Disse skal du derefter fastgøre til det lodrette "ben" i noget bag planket, som en støbt betonklump (tænk "gråsugga"), endnu bedre at få den nedgravet ordentligt først, selvfølgelig.
Meget flot men udfordrer skæbnen uden ekstra ben. Hvor meget mister designet med konventionelle støtter?
Plankerne synes desuden relativt tunge på grund af spaldernes tæthed, så der kræves en stabil grundkonstruktion. Er 2 m virkelig nok mellem soklerne?
Tænk også på, at tætheden giver et kraftigt vindfang.
Helt rigtigt, jeg vil ikke have lige så tætte spalder som dette. Synes det var en super flot løsning og nemt at holde rent under.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.