Hej!
Jeg er i gang med at bygge en indbygget bænk og tilhørende bogreol ifølge billede. Jeg havde tænkt mig at bruge IKEA-stammer til bænken og 19mm MDF til reolen.

Jeg har ikke rigtig styr på, hvordan jeg skal få reolen samlet, den skal gå helt ud til væggene på siderne og helt op til loftet. Nogle tips til, hvordan jeg nemmest samler dette, og hvilke dele der skal samles for at gøre det så enkelt og stabilt som muligt?

Taknemmelig for tips!

Plantegning af pladsspecifik bænk og bogreol lavet af MDF, med to søjler af åbne hylder på hver side, en åben sektion i midten, strækker sig til loftet.

Ingen der har bygget en hylde i MDF? :)
Alternativerne er vel en af disse antar jeg:

• To designforslag til en MDF-hylde, en markeret med rød og blå, og en anden med gul og lilla. Hylderne er monteret på en skænk.
Lim og træpløk. Alternativt lim og trækiks.
Hvor du kan komme til, kan du bruge søm fra den anden side.

Jeg brugte trælim og en kreg pockethole jig. Skulle derefter hullerne med snedkerspartel.

• Stor indbygget reol med åbne hylder og skabe, værktøj og materialer på gulvet foran.
  • Synes
joakimbrodd og 5 andre
  • Laddar…
Kexmaskine lim og træ-kex. De stykker, der bliver for lange til en tvinge, kan man trække sammen med spændebånd ved limningen. Kexmaskinen er helt fantastisk, fordi der ikke bliver nogle synlige huller. Meget mere præcis og hurtigere end træplug.

Har du bygget alt af mdf? Selv bænken? Det ser fantastisk ud.

Farkan13 Farkan13 sagde:
Jeg brugte trælim og en kreg pockethole jig. Sparklede derefter hullerne med snedkerspartel.
flot!!
Har du noget bagstykke på bogreolen?

Farkan13 Farkan13 sagde:
Jeg brugte trælim og en kreg pockethole jig. Spartlede derefter hullerne med tømmerspartel.
Rigtig flot bygget! Jeg mistænker, at der er plads til tv i midten, har du lavet en løsning for skjult kabeltrækning bagved, og i så fald tips omkring det? Jeg er i gang med et byggeri lige nu og ved ikke, hvordan jeg skal følge kablerne men have mulighed for at komme til dem.

Dankis Dankis sagde:
Har du bygget alt af mdf? Også bænken? Det ser fantastisk ud.
Tak, Ja jeg har bygget alt af MDF, bortset fra stammerne til skabene som er melamin.
M ma333 sagde:
flot!!
Har du noget bagstykke på bogreolen?
Tak! Væggen bagved er nyligt gipset, så jeg valgte at male bogreolen i samme farve som gipsen, jeg har således ingen bagstykker på bogreolen.
Joakim Wik Joakim Wik sagde:
Rigtig flot bygget! Jeg mistænker, at der er plads til tv i midten, har du lavet en løsning for skjult kabelføring bagved, og i så fald har du nogen tips til det? Jeg er i gang med et byggeri lige nu og ved ikke, hvordan jeg skal følge kabler, men have mulighed for at få adgang til dem.
Tusind tak, det er en almindelig trævæg bag bogreolen, så jeg borede bare et passende hul bag tv'et. Samt et tilsvarende hul i skabet under.

• Synes
Bergsee
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.