Hej!
Jeg er i gang med at bygge en indbygget bænk og tilhørende bogreol ifølge billede. Jeg havde tænkt mig at bruge IKEA-stammer til bænken og 19mm MDF til reolen.
Jeg har ikke rigtig styr på, hvordan jeg skal få reolen samlet, den skal gå helt ud til væggene på siderne og helt op til loftet. Nogle tips til, hvordan jeg nemmest samler dette, og hvilke dele der skal samles for at gøre det så enkelt og stabilt som muligt?
Kexmaskine lim og træ-kex. De stykker, der bliver for lange til en tvinge, kan man trække sammen med spændebånd ved limningen. Kexmaskinen er helt fantastisk, fordi der ikke bliver nogle synlige huller. Meget mere præcis og hurtigere end træplug.
Jeg brugte trælim og en kreg pockethole jig. Spartlede derefter hullerne med tømmerspartel.
Rigtig flot bygget! Jeg mistænker, at der er plads til tv i midten, har du lavet en løsning for skjult kabeltrækning bagved, og i så fald tips omkring det? Jeg er i gang med et byggeri lige nu og ved ikke, hvordan jeg skal følge kablerne men have mulighed for at komme til dem.
Har du bygget alt af mdf? Også bænken? Det ser fantastisk ud.
Tak, Ja jeg har bygget alt af MDF, bortset fra stammerne til skabene som er melamin.
Mma333 sagde:
flot!!
Har du noget bagstykke på bogreolen?
Tak! Væggen bagved er nyligt gipset, så jeg valgte at male bogreolen i samme farve som gipsen, jeg har således ingen bagstykker på bogreolen.
Joakim Wik sagde:
Rigtig flot bygget! Jeg mistænker, at der er plads til tv i midten, har du lavet en løsning for skjult kabelføring bagved, og i så fald har du nogen tips til det? Jeg er i gang med et byggeri lige nu og ved ikke, hvordan jeg skal følge kabler, men have mulighed for at få adgang til dem.
Tusind tak, det er en almindelig trævæg bag bogreolen, så jeg borede bare et passende hul bag tv'et. Samt et tilsvarende hul i skabet under.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.