Skal bygge ud hallen og en balkon på forsiden, dette er før- og efterbilleder:
3D-model af hus med før- og efterbillede; det første viser en enkel indgang, det andet en tilføjet balkon og udvidet indgangsparti med tagkonstruktion.

Tanken er at beklæde kvisten og balkonen med plade. Fra et æstetisk perspektiv ville jeg gerne se, at pladen er så "glat" som muligt. Men hvilke teknikker kan man vælge imellem?

Jeg er ikke helt inde i det, men det ser ud til, at der findes noget der hedder båndtækning og hvis man kigger på, hvordan andre kviste ser ud, virker det til at være med såkaldt stående fals. Er det eneste alternativ, der findes? Jeg gætter på, at det ikke er muligt at få en plade, der er typisk 3 meter bred 5-6 meter lang? Hvordan ville I gøre det?
Grafisk illustration af ståndfalsningsteknik, der viser en opretstående søm mellem metalplader, brugt til tagbeklædning og vandafledning.
Og den anden overvejelse jeg har er, hvordan jeg skal gøre med vandafledningen? Ville meget gerne undgå et overhæng på taget og en tagrende. Ville det række med en slags vertikal fals på et par cm for at få vandet til at løbe af til siderne? Nogle tips?

Fodrende kan du have, bandtækning udføres i maks 60cm brede plader

• Synes
Messier1994
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard sagde:
Fodrendekanal kan du have, bånddækning gøres i max 60cm brede plader
Fodrendekanal bliver perfekt, stort tak!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.