Renoveringsnovice
· Vassbacken Västra Götaland
· 606 indlæg
Jeg har en entré, der skal fikses, og nu faldt jeg over et hyldesystem på konsoller til kanonpris. Tænkte at jeg monterer det på væggen og sætter skydedøre. Men nu er problemet, at det er en gipsvæg, hvordan gør jeg så? Jeg forestiller mig, at det ville være nemmest at sætte en slags plade direkte på gipsen og fastgøre med ordentlige skruer i reglarne bag gipsen, eller? Hvilken type plade er bedst til dette i så fald?
Renoveringsnovice
· 606 indlæg
Ingen svar? Eftersom man bruger osb+gips, burde det vel også fungere med gips+osb? Rejält med skruver ind til reglarne og derefter gipsskruv på øvrigt? Kan det skabe problemer, hvis jeg gør sådan?
Renoveringsnovice
· 606 indlæg
Hylderne er ca. 40 cm ud fra væggen, det vil være ret tung belastning på dem, da det er et entréskab med mange overtøj, samt at mit værktøjslager vil komme til at være der.
Har enkel gips og ingen osb, det er derfor jeg tænkte på at sætte osb udenpå i stedet.
Har enkel gips og ingen osb, det er derfor jeg tænkte på at sætte osb udenpå i stedet.
Renoveringsnovice
· 606 indlæg
Oki... Ja, det vil nok holde bedre!
Renoveringsnovice
· 606 indlæg
Snart tid til at købe fliserne, er der nogen, der vil give sig i diskussionen inden da?
Renoveringsnovice
· 606 indlæg
Men Kulle, ville det fungere med 15 mm osb i stedet? Meget billigere jo.
Renoveringsnovice
· 606 indlæg
Jeg kiggede måske dårligt, for jeg opfattede, at plyfans plader var både dyrere og mindre. Er låst til Byggmax for at slippe for flere mils transport. Skal kigge igen.
Klik her for at svare