Hej,
Tænkte at lave en pergola over udekøkkenet.
Går man ind på svensktträ dimensioneringsguide, skal man jo have solide dimensioner, dem kommer man jo knapt til at kunne løfte op.
Pergolaen er 5.40 lang, hvor det er kritisk, en søjle i hvert hjørne.. vil det være nok med en 90x315 eller 90x360?
ifølge deres tabel (deformering) er det 19mm på en 315, betyder det, at den vil bøje så meget?
Der kommer ikke til at være noget tag på, kun ribber eller lægter, hvad man nu vil kalde det..
Tænkte at lave en pergola over udekøkkenet.
Går man ind på svensktträ dimensioneringsguide, skal man jo have solide dimensioner, dem kommer man jo knapt til at kunne løfte op.
Pergolaen er 5.40 lang, hvor det er kritisk, en søjle i hvert hjørne.. vil det være nok med en 90x315 eller 90x360?
ifølge deres tabel (deformering) er det 19mm på en 315, betyder det, at den vil bøje så meget?
Der kommer ikke til at være noget tag på, kun ribber eller lægter, hvad man nu vil kalde det..
Kan du gå op en dimension på stolperne er det at foretrække. Jeg fortryder, at jeg var nærig for snart 20 år siden. Jeg har 250 cm mellem stolperne og har desuden overtil forstærkning med krydsvira.
Skal du have nogen form for klatreplanter, må man også tage hensyn til ekstra vægt.
For mit vedkommende bærer konstruktionen to sejldugstag med stort og kraftigt vindfang, som naturligvis er værre end planter.
Skal du have nogen form for klatreplanter, må man også tage hensyn til ekstra vægt.
For mit vedkommende bærer konstruktionen to sejldugstag med stort og kraftigt vindfang, som naturligvis er værre end planter.
Klik her for at svare
