Har fået et nyt gulv lagt. (Raw) Hvad vi kan forstå er indlægningen godt udført. Imidlertid adskiller tre brædder sig så kraftigt fra øvrige. Kan der blive så store variationer?
Jisses. Nogen havde en dårlig dag på gulvfabrikken. Den som lagde gulvet ligeså, hvis den afvigende planke var lagt yderst kunne I have reklameret, få nogle nye løfte dem bort og lægge nyt. Nu ligger det midt i så nu må man fjerne ganske meget. En anden måde havde været at save det afvigende væk og tage det som spild et passende sted hvis I havde nok gulv til det.
Herregud, hvordan kan man som gulvlægger stille sig op og se det der og tænke "Job godt udført!" Ser desuden ud til at være en ganske betydelig revne i en af brædderne.
Vis gulvet så ikke helt ok ud, men det afhænger jo af, hvilke instruktioner gulvlæggeren har haft, og hvilken klassificering gulvet har. Har nogle gange oplevet, at kunden har ønsket et gulv med billigere klassificering, og så har de sorteret brædderne selv. Men ellers tager man dem bare ud af boksen og lægger dem. Men selvfølgelig, sådan en bræde ville jeg ikke have lagt ind til at begynde med.
Det går sikkert at løse, nogle nye brædder får I sikkert på Beijer. Så er det bare at løfte forsigtigt op og lægge nyt ind. Synd bare at det havnede midt i. I kan gøre det selv hvis håndværkeren har fået nok, det er ikke svært. Løft hele rækker op og skil forsigtigt ved endesamlingerne. Sav nyt til med det gamle som skabelon. Nummerér alt I fjerner, så det havner på samme plads igen. Der behøves en træklods og en lille hammer.
Jeg har tænkt på det, eftersom jeg selv har købt billigere gulv - hvor går grænsen for variation i udseende. Man får jo, hvad man betaler for. Men det der er jo ret meget og burde have ringet en advarselssignal for den som lagde det ind. Nogle gange er det måske bedre at gøre arbejdet selv, hvis man har købt budgetprodukter. En gulvlægger, som jeg kender, sagde, at han ikke lægger gulv af visse mærker og kvaliteter, fordi risikoen for at kunden bliver utilfreds er for stor.
Omvendt - hvis kunden siger: her er materialet, læg det ind, måske er det op til kunden at undersøge det først.