Installationslag er vel ret almindeligt i byggesammenhæng nu om dage. Altså at dampspærreplastikken sidder f.eks. en 45 mm forskalling ind i væg/loft. Men også installationslaget skal jo isoleres. Sætter folk noget dug eller pap for at holde isoleringen på plads indtil plader/paneler er på plads? På vægge med korrekt cc-mål er dette intet problem, men i loft derimod...
Jeg har installationslag i loftet at håndtere lige nu, og i et gammelt hus er det langt fra standard cc-mål. Dvs isoleringen vil absolut ikke blive hængende i loftet. Loftet skal beklædes med træpanelloft. Hvordan gør "folk"? Lægger alle deres lofter selvom det ikke er nødvendigt for bæreevnen (jeg har ca cc 600 allerede og loftplanker)? Jeg vil nødigt tabe lofthøjde, da dette skrå tag allerede er ganske lavt ude ved ydervæg/tagetage.
Det er blevet modellen, "sæt et par tre omgange tagpanel og skub derefter isoleringen ind". Alle forsøg på at have isolering i taget på plads forinden er mislykkedes, træribber, snore mm. Enten falder det hele ned, hænger ned eller sidder fast i noten, når tagpanelet skal bankes på plads. Måske fordi jeg har et ret så lavt tag (ca. 20 grader).
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.