Hej! Jeg har et hus fra '45 med pudset facade. Pudset er i så dårlig stand, at beslutningen blev taget at beklæde huset med stående panel (z panel rak fals 145) på 28x70. Der er et dekorativt fremspring ved tagtilslutningen samt gavlene. At fjerne fremspringet ved gavlene var ikke noget problem, men da jeg gjorde en test for at fjerne de fremspringende sten ved tagtilslutningen, løsner murstenene sig...
Kender I en løsning på, hvordan jeg kan lave tagtilslutningen? Tak!

• Mur med løse mursten ved tagtilslutning, gule pudsede vægge, og en stige.
  • Murstensvæg under reparation; synlige mursten og pudset facade ved tagtilslutning. Skadede mursten ses, samt stilladser i baggrunden.
  • Mursten i dårlig stand med revner og løs puds ved et tagudløb, del af en renoveringsdiskussion om facadeopgradering på hus fra 1945.
Senest redigeret:
Kramla
Hej
Hvorfor ikke renovere den eksisterende facade i stedet, synes dette er at ødelægge et flot stenhus og desuden skaffe dig endnu mere vedligeholdelse og udgifter

//Kramla

Kramla Kramla sagde:
Hej
Hvorfor ikke renovere den eksisterende facade i stedet, synes dette ødelægger et fint murstenshus og desuden giver dig endnu mere vedligeholdelse og udgifter

//Kramla
Tak for svaret, facaden var desværre allerede blevet beskadiget ved en tidligere tagudskiftning...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.