Snailman
Har set billeder af sådanne et sted tidligere, nogen der har tips? Sandsynligvis fra et udlejningsfirma som cramo, har desværre dårlig forbindelse, så det fungerer ikke for mig at søge hos fx cramo...

En sådan her måske

http://www.mrbygg.se/prod_Sumner2020.htm

Men det bliver måske ikke dyrere at leje en almindelig saxlift hos Cramo, så jeg at de kostede 535:-/dag og løftede da 360 kg til ca. 6-7 m højde :)

Senest redigeret:
Hos Ramirent kaldes den alplyft.

Mikael_L
Du så det måske i min tråd?
En alplift (alplift) lejede jeg.

Snailman
Tak alle!

cramo kalder den vist for materiallyft http://www.cramo.se/Web/Apps/Products/ProductGroup.aspx?id=7553&epslanguage=SV

tog mig 40 minutter at finde den...

jo har nok set billederne hos dig Mikalel_L virker til at være på side 18 i din blog...

Må prøve at kigge på en hos en udlejningsfirma, man skal jo få den ind og ud af huset også... så må jeg tjekke ydermålene på den.

Den går ind gennem en almindelig hoveddør.

Hvor store er spærene?

Matti_75 sagde:
Den går ind gennem en almindelig yderdør.
Det store problem kan vel næppe være om liften går ind gennem yderdøren.... ;)

thomasx sagde:
Det store problem kan vel næppe være om liften kommer ind gennem hoveddøren.... ;)
TS undrede sig over, hvordan han skulle få den ind og ud af huset, og jeg svarede.

Snailman
Enk Projektet sagde:
Hvor store spær er det?
spændvidde 7,5 til 10,5 meter på et omtrent ca 22 graders taghældning saddeltag

Snailman sagde:
spændvidde 7,5 til 10,5 meter på et omtrent ca 22 graders taghældning sadeltag
Hvordan får du ind tagspærene gennem yderdøren? ;)

Snailman
thomasx sagde:
Hvordan får du tagstolene ind gennem hoveddøren? ;)
jeg må tage dem ind i stommen, inden jeg har rejst alle vægge færdigt, typ som Mikael_L gjorde...

thomasx sagde:
Hvordan får du tagspærene ind gennem hoveddøren? ;)
Hvem monterer hoveddøren, inden man har tagspærene på?

Hvorfor ikke bare ringe en lastbil, når spær skal op? Et løft kan jo ikke koste mere end en times arbejde for lastbilen. Max en tusindelap...

verktygsgurun sagde:
Hvem monterer yderdøren, inden man har på tagspærene?
Stammen skal jo være oppe, inden tagspærene kan komme på plads, selve døren er der ikke, men åbningen er.

Snailman, bygger du selv spærene? Ellers kan du jo få dem pålyftet direkte, når de leveres. Sådan tænkte jeg at gøre.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.