Hej, jeg har sat en ny inderdør fra loft til køkken, hvilket drev skal jeg bruge, der er et ret stort kulderas, da det er et koldloft, det er 38mm mellem trævæg og dørkarm. Huset er bygget i 1948 og det gamle drev var lindrev.
Peter
Peter
Jeg ville alle gange have fortsat med lindrev. I mit hus har jeg (hidtil) kun isoleret med lindrev, cellulosaskiver og kutterspån. Jeg har fjernet den mineralisolering, jeg har fundet.
Muligvis kunne du, hvis der er plads, supplere med en vindpap på vind-siden for at forhindre træk gennem sprækkerne.
Muligvis kunne du, hvis der er plads, supplere med en vindpap på vind-siden for at forhindre træk gennem sprækkerne.
Nope. Men jeg kan ikke lide fugeskum af flere grunde. Mest fordi jeg er konservativ. 
Der findes garanteret dem, der fniser ad en sådan slutning, men jeg er i hvert fald af den opfattelse.
Men det skal siges, at jeg ikke er konsekvent. Jeg trækker f.eks. ikke ny kloak med støbejern, ventilskakt med asbestplader eller jernrør til drikkevand. Vores badeværelse er et eks. på en stor undtagelse fra mine principper. Der ligger plastgulv. Gipsvægge. Har faktisk lidt celleplast for at bryde kuldebroer i skråtaget. Men i øvrigt forsøger jeg at holde mig til rene materialer, som ikke er tilført alt for mange stoffer som lim og bindemiddel.
Men det skal siges, at jeg ikke er konsekvent. Jeg trækker f.eks. ikke ny kloak med støbejern, ventilskakt med asbestplader eller jernrør til drikkevand. Vores badeværelse er et eks. på en stor undtagelse fra mine principper. Der ligger plastgulv. Gipsvægge. Har faktisk lidt celleplast for at bryde kuldebroer i skråtaget. Men i øvrigt forsøger jeg at holde mig til rene materialer, som ikke er tilført alt for mange stoffer som lim og bindemiddel.
Klik her for at svare