Jeg har bestilt en asfaltering med tilhørende jordarbejde. I tilbuddet står det, at NCC, som det drejer sig om, skal sætte plinte til carport og skur. Nu har jeg fået at vide, at de støber plinte uden at sætte plintjern i, de siger, at det er lettere at få plintjernene præcist i den rigtige position, hvis man i stedet borer huller i de støbte plinte og fastgør plintjernene der, bagefter. Jeg har en borehammer (lavpris), klarer maskinen det? Den fungerer fint til betonvægge...
Blev lidt nysgerrig nu. Hvordan anbefaler de, at man fastgør plintjärnen i det borede hul? Lim? Hvor lang tid efter støbning bør man vente, før man borer/limer?
De sagde ikke noget om, hvordan jeg skal fastgøre plintjärnen i borehullet. Derimod har jeg tidligere læst, at hvis man har en betonplade, så kan man spigplugge en lægte direkte i betonen. Så jeg gætter på, at det fungerer at bruge plug. Burde vel findes i den dimension?
Skal der støbes stolpesko, bruger man ofte stolpesko, findes en model der støbes ind som er justerbar og en model som er "fast" som man borer for og fylder op hullet med kemankare for at derefter trykke ned stolpeskoen.
Det går meget hurtigere og nemmere for dem (= billigere). De behøver i princippet ikke måle noget. Det arbejde får du.
De har ikke direkte fejl i sagen, men de kunne meget vel have støbt plintjern ind, men det havde som sagt krævet betydeligt mere af dem.
Så som vanligt, det man vinder i den ene ende taber man i den anden. => Erfaring :| (Tungt i starten, men let at bære siden.)
Skal der støbes piller, så bruger man oftest stolpesko, der findes en model, der støbes ind, som er justerbar, og en model, der er "fast", som man borer for og fylder hullet med kemanker for at derefter presse stolpeskoen ned.[billede]
Virker jo praktisk at bruge kemanker. Hvor meget skal der til for 16-17 piller?
Må man spørge, hvad de tager per kvadratmeter? Vi er nemlig også inde på samme spor, asfaltere og samtidig forberede til carport, som vi måske tager næste år.
I prisen vi har fået, indgår også vand- og kloakudskiftning fra gaden ind til huset (2 x 30 m), så det er svært at sammenligne. Vi vil få en specificering, når arbejdet er færdigt, da vi har ret til ROT-fradrag for netop va-arbejdet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.