Hej!

Jeg skal snart til at gipse (13mm) en hel væg i et køkkenområde for at forberede til fremtidig flisesætning. Væggen består i dag af spånplade, med et vindue og adskillige stikkontakter.

Mit spørgsmål; hvordan løser man bedst overgangen til vinduet i og med, at væggen bliver betydeligt tykkere?

Der findes såkaldte klakfoder, der bygger kanten væk. Ellers kan man sømme en 13mm liste under foderet.

21x43_klackfoder_ab.jpg

Ola78
Et andet alternativ er at sætte en bredere smygbræt i vinduet, men det indebærer også lidt mere arbejde, men bliver nok pænere på den anden side.

Milkshaken
Hvis du mener i smygen, så kan det nogle gange blive flot at kakle smygarne...

cedervall sagde:
Hej!

Jeg kommer snart til at skulle gipse (13mm) en hel væg i et køkkenområde forud for fremtidig flisesætning. Væggen består i dag af spånplade, med et vindue og adskillige stikkontakter.

Mit spørgsmål; hvordan løser man bedst overgangen til vinduet i og med at væggen bliver betydeligt tykkere?
Ved ikke om det er et alternativ for jer, egentlig heller ikke noget svar på dit spørgsmål, men vi brugte renoveringsgips, 6mm, på vinduesvæggen og så, almindelig, 13mm, på de andre vægge.
Og som jeg læste i et andet indlæg, det ser godt ud, hvis man kan flise i vinduesnicherne.
Vi har også spånplade under.

Held og lykke!

Takker så meget for svarene!

Klackfoder er præcis det, jeg ledte efter. Der kommer til at blive meget fliser (få overskabe) og flisemureren anbefalede 13mm gips under.

Til eludtag behøver man vel en form for distansring, gætter jeg? Jeg tænkte at lade den del være op til elektrikeren. :D

cedervall sagde:
Takker så meget for svarene!

Klackfoder er præcis det jeg ledte efter. Det bliver mange fliser (få overskabe) og flisemureren anbefalede 13mm gips under.

Til stikkontakter har man brug for en form for afstandsring, går jeg ud fra? Jeg tænkte at lade den del være op til elektrikeren. :D
Afstandsringene kan købes i nærmeste byggemarked.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.