Tjene, skal hænge OSB og gips op på væggene. Så at Byggmax OSB-plader jeg kiggede på er 10mm tykke, mens de fleste andre forhandlere næsten udelukkende har plader, der er 11mm tykke. Gør det nogen forskel?
De har samme pris på 12mm konstruktionsplyfa, som er et bedre produkt. Brug den i stedet. OSB er et budgetalternativ, men prisen på den er stukket af i år. Så det er ikke billigere.
Takker ydmygt for det tip. Hvis det er som du siger, så vælger jeg det i stedet.D Daniel 109 sagde:
Hvordan står 12mm plyfa sig mod 15mm krydsfiner. Overvejer nemlig en væg, hvor jeg havde tænkt mig at skrue tungere sager på.
Plywood er også et varemærke. Jeg tror, at plyfa oprindeligt var slang for plywood.
OSB er steget som bare pokker i pris hos de fleste, jeg var i torsdags og skulle købe OSB hos Byggmax, 249kr per plade, så havde de krydsfiner til samme pris, så jeg købte den sidste krydsfiner, de havde tilbage, og resten OSB, i dag, da jeg næsten var færdig, manglede der en OSB, så jeg skulle købe en til 349kr nu og 349kr på krydsfiner, de tykkere modeller var steget endnu mere, butikschefen på Byggmax sagde, at de sandsynligvis vil stige endnu mere, jo mere deres indkøbspriser stiger.