Har lige købt en ejendom med en carport, der i forlængelse fortsætter i en "overdækket" terrasse del, hvor der står en Jacuzzi. Min tanke er at fjerne de vandrette imprægnerede brædder og sætte plader mellem stolperne. Dette for at undgå vind, der blæser igennem .
Tanken er at male pladerne, men jeg ved ikke, hvilken type plader jeg skal bruge, måske OSB eller Plywood...?
Jeg skal også flytte jacuzzien længere "henad" nu, når jeg flytter ind for at kunne bygge en brændefyret sauna længst væk på terrassen, så den fjerneste væg vil klare sig selv fremadrettet .
Det er ikke så smidigt bygget, så afstanden mellem brædderne er præcis en bræddes bredde, så du bare kan fylde på med trykket træ i den ene sides "åbninger"?
Nej så smidigt er det ikke desværre Jeg havde en tanke som du skriver at tage alt det imprægnerede af og gøre hele væggen i "trykket", men tænkte at det bliver unødvendigt dyrt..
Dan_Johansson sagde:
Det er ikke så smidigt bygget så afstanden mellem brædderne er præcis en bræts bredde, så du bare kan fylde på med trykket træ i den ene sides "åbninger"?
Et billigere alternativ kan være at beholde brædderne og sætte en eller anden form for vinddug imellem, formentlig pænest på den side, der vender ind mod carporten. I de øvre dele kan du sætte almindeligt enkelt vinduesglas ved hjælp af tynde lister, således bevarer du et mere luftigt indtryk.
Ja det er jo en tanke, men at finde vinduesglas i den stl gratis til så mange "nischer" bliver nok ikke så let, og skal jeg betale for det, synes jeg, at det bliver unødvendigt dyrt Derefter tror jeg, at det er bedst, at jeg bygger det igen, for over carporten går der en lille vej, og på den måde undgår jeg al indsyn også
Hhapazard sagde:
Et billigere alternativ kan være at beholde brædderne og sætte en form for vinddug imellem, antageligvis pænest på den side, der vender ind mod carporten. I de øverste dele kan du sætte almindeligt enkelt vinduesglas ved hjælp af tynde lister, så beholder du et mere luftigt indtryk.
Nej så smidigt er det ikke desværre Jeg havde en tanke som du skriver om at tage det hele af det imprægnerede og lave hele væggen i "trykkeligt", men tænkte at det bliver unødvendigt dyrt..
Tja, 22x95 mm terrassebrædder på byggmax koster rundt 100-lappen per kvadratmeter ... OSB koster vel halvdelen, krydsfiner omtrent det samme, men så skal du jo have nogen form for overfladebehandling, som garanteret holder kortere tid end det trykkede træ ...
Desuden syntes jeg, det var ret pænt med de liggende brædder, en hel væg kan måske føles lidt indelukket?
Ja så er det jo ikke så meget dyrere og måske værd det i længden Nej det bliver nok ikke indelukket eftersom jeg har denne udsigt til den anden side... Der kommer det så til at blive glasrækværk
Dan_Johansson sagde:
Tja, 22x95 mm trall på byggmax koster omkring 100-lappen per kvadratmeter ... OSB koster vel halvdelen, plywood omtrent det samme, men da skal du jo have nogen form for overfladebehandling, som garanteret holder kortere tid end det trykkede træ ...
Desuden syntes jeg det var ret pænt med de liggende brædder, en hel væg kan måske føles lidt indelukket?
Ja det er jo en tanke, men at finde vinduesglas i den stl gratis til så mange "nicher" bliver nok ikke så let, og hvis jeg skal betale for det, synes jeg, at det bliver unødvendigt dyrt Derefter, tror jeg det er bedst at jeg bygger det ind, for oven over carporten går der en lille vej, og på den måde slipper jeg for al indsigt også
Almindeligt enkeltglas er billigt, under 200kr per nisch ville jeg tro. Ligesom krydsfiner.
Ja så er det jo ikke så meget dyrere og måske værd det i længden Nej, det bliver nok ikke indelukket, fordi jeg har denne udsigt til den anden side... Der kommer der så at blive glasrækværk
[billede]
Der har du jo flere brædder! Bare at flytte dem, når du sætter glasset på!