Thomas59
Disse findes med kortere "vinger" også, alternativt så sliber man 1,5mm af hver vinge, hvis den bliver for "dyb". Der findes en anden variant med en hel "vinge", som kræver mindre plads. Klarer i princippet samme belastning. Søg på toggle alt. toggler på google, så kan du se det.

Tjek kundernes kommentarer under fanen "Technical documents" lidt nede på siden, jeg linkede til. Den er elsket af bl.a. TV/AV-installatører.
T Tummen86 sagde:
Hej, kiggede på disse Snap Toggle, da jeg ikke har brugt dem før. Ifølge de oplysninger, jeg finder, kræver de desværre 48mm frit rum bag pladen. Det er alligevel 3 mm for meget

Thomas59
Varianten med ”hel” vinge:
Snap Toggle anker med "hel" vinge design, kræver 48mm fri plads bag skiven.

[ QUOTE="Tummen86, post: 3509441, member: 245514"]Hej, kollade upp dessa Snap Toggle då jag ej använt de tidigare. Enligt information jag hittar kräver de dessvärre 48mm fritt utrymme bakom skivan. Det är ändå 3 mm för mycket[/QUOTE]

Thomas59 Thomas59 sagde:
Varianten med ”hel” vinge:
[billede]

[ QUOTE="Tummen86, post: 3509441, member: 245514"]Hej, kollade upp dessa Snap Toggle då jag ej använt de tidigare. Enligt information jag hittar kräver de dessværre 48mm frit rum bagved pladen. Det er alligevel 3 mm for meget
[/QUOTE]

Jeg satte en stor TV op som jeg beskrev ovenfor, med en træplade. Dog havde jeg kun stålregler bagved og fik intet at fæstne i dem. Brugte netop snap toggles til at fastgøre træpladen. Det var for så vidt dobbeltgips. Men det sad godt. Skal siges at TV'et ikke havde en lige så stor udfaldesarm som din. Men det er utvivlsomt gode ting.

• Synes
olsson5102 og 1 anden
  • Laddar…
Thomas59 Thomas59 sagde:
Snap Toggle M6 gipsanker holder til 100kg/st i enkelgips. Holder uden problemer til dit TV. Har selv testet. Satte også overskabe op i vaskerummet med 2 stk. Snap Toggle pr. overskab i enkelgips. Testede at hænge mig i fastgørelsen (over 100kg) uden problemer.

[link]

Findes i velassorterede byggemarkeder.
Visst fungerer disse godt, måske endda perfekt, hvis man hænger TV'et direkte mod væggen, men nu er det et beslag, der tillader TV'et at svinge ud fra væggen, og så bliver det ikke kun vertikale kræfter på fastgørelsen, men også trækkræfter. Måske holder denne fastgørelse til det også, men jeg ville ikke have prøvet uden at sætte en plade mellem reglerne for derefter at fastgøre beslaget til pladen. Det er den enkleste, men måske ikke den flotteste. For der er en indfældet plade bag gipsen, men denne løsning giver klart mere arbejde, da man skal skære eller rive gipspladen ned for at få lagt den indfældede plade eller forstærkning.

• Synes
Kjol
  • Laddar…
Thomas59
Det holder, men en plade bagved eller en kortling gør jo, at man kan bruge almindelig træskrue. Lettere at gendanne da hullerne bliver mindre. Toggle kræver lidt større diameter på hullerne.

R roli sagde:
Visst fungerer disse godt måske endda perfekt hvis man hænger TV'et direkte mod væggen men nu er det et beslag som tillader TV'et at svinge ud fra væggen og så bliver det ikke kun vertikale kræfter på fastgørelsen men også trækkræfter. Måske holder denne fastgørelse til det også men jeg havde ikke prøvet uden at sætte en plade mellem reglerne for derefter at fastgøre beslaget på pladen. Det er den enkleste men måske ikke den flotteste løsning. For det er en indlagt plade bag gipsen men denne løsning giver klart mere arbejde da man skal skære eller rive ned gipspladen for at få den indlagte plade eller kortlingen der.

Save ud gipsen bag TV'et og udskift med en indbygget krydsfiner?

N noupe sagde:
Så længe skruerne fæster i skiven, går det fint. Usikker på, hvad definitionen af limskive er?

Skrue plus molly: skruerne i reglen løsner sig ikke, hvis man kan sige det sådan, spørgsmålet er snarere, om gipspladen beskadiges med tiden. Et alternativ er jo at centrere pladen over en regel med 2-3 skruer, hvis du virkelig vil holde størrelsen nede.

Jeg som skriver for hurtigt, mente lamineret træ/limfog plade i fx fyr eller eg.

Mange gode inputs og forslag, men bliver desværre ikke mere klog.:D

Save eller kappe op væggen midt i juletiden føles ikke som en mulighed.

Disse overvejer jeg nu.
Alt1:
Skrue udvendig krydsfiner på reglarne.
Denne: https://www.bauhaus.se/duraline-hylla-18x600x200mm-plywood

Hvad bruger jeg da for mest passende skrue, når jeg skal fæstne tv-beslaget i krydsfineret?

Eller blot fæstne tv-beslaget i regel på den ene side og Molly på den anden side.

Thomas59
Prikker du reglen med to skruer plus to Molly er det roligt. Holder med god margin.

sunnis
T Tummen86 sagde:
At save eller skære op i væggen midt i juletiden synes ikke som en mulighed.

Jeg overvejer nu disse.
Alt1:
Skrue udvendig krydsfiner på reglarne.
Denne: [link]

Hvilken skrue skal jeg så bruge for bedst at fastgøre tv-beslaget i krydsfineren?

Eller blot fastgøre tv-beslaget i reglen på den ene side og Molly på den anden side.
Husk at du har center til center mål 60cm. Så med en 600mm lang plade har du kun reglar de sidste 2cm ude på den plade at skrue i, den bør helst være lidt længere end 600mm, men det vil fungere.

Den rigtige skrue skal være s.k montageskrue. Essve sortiment er altid godt.

Tilføjelse, projekt påbegyndt.

Det var ikke træregler i væggen, det var stålregler...

Tænker så, at jeg sætter snaptoggle i stålreglen, kruxet er vel, at der er en bordiameter på 13 mm, svækker det stålreglen for meget?

Aldrig arbejdet med stålregler tidligere.

Findes der en standarddybde på dem?

Senest redigeret:
dybde forskellige stålreglar 45-70-95 mm

R roli sagde:
Hvad mener du med "expansionsbolt" M6? Er det en slags "Mollyskrue" eller noget lignende?

Den angivne beslag skal fastgøres i vægstolperne, hvis du skal få det til at holde. Passer beslaget ikke til hullerne, skal du først fastgøre et krydsfiner eller lignende til væggens stolper, som du så skruer beslaget på.
først blev jeg lidt overrasket over, at du ikke engang ved eller kan gætte dig til eller google, hvad en expansionsbolt er.

Men så havde du en god idé omkring en plade, der skal sidde i stolper.

Blev lidt forundret over, at du svarer på en næsten 5 år gammel tråd. 🤔
Zyberus Zyber sagde:
først blev jeg lidt forundret over, at du ikke engang ved eller kan gætte dig til eller google, hvad en expanderbult er.

Men så havde du en god idé angående en plade, der skal sidde i reglar.

P Pyka sagde:
Blev lidt forbløffet over, at du svarer på en næsten 5 år gammel tråd. 🤔
5 år, 10.... folk søger jo info angående samme problem, og jeg tror, at problemet stadig er aktuelt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.