P
I kælderen i mit hus er der en stor gildestue tilbygget i 1976
Der er gulvet opbygget. Under gulvet er betonpladen malet med en vandafvisende maling/lim (tidligere ejer er gammel og siger lim)
Det lugter ikke i kælderen, fugtniveauer er perfekte, og det er behagelig luft og temperatur hele tiden i kælderen. Nu har jeg fjernet det tæppe, der lå der, og vil egentlig bare lægge et nyt, friskere i en anden farve. Er dette dumt? Bør jeg fjerne opbygningen osv.? Taknemmelig for al hjælp og svar!

• Gulvbrædder i en kælder med fjernet tæppe, delvis blottlagt. En elektrisk stikkontakt ses på væggen til venstre.
Har du boret et inspektionshul for at kunne fugtmåle konstruktionen, der ligger mod betonen?

P
P peppestc sagde:
Har du boret et inspektionshul for at kunne fugtmåle konstruktionen, der ligger mod betonen?
Nej!
Tak skal du have, det vil jeg selvfølgelig gøre! Jeg vil straks ringe til en ven med fugtmåler og undersøge sagen☺️
Jeg blev så overrasket over, at det var opklodset, for det blev slet ikke nævnt i inspektionen, da jeg købte huset. Det burde jeg selvfølgelig selv have undersøgt mere, men ja... jeg må indrømme, at jeg arbejder indenfor en helt anden branche og måske var lidt naiv.

P Pånytt sagde:
Nej!
Tak skal du have, det vil jeg så klart gøre! Vil straks ringe til en ven med fugtmåler og se på sagen☺️
Jeg blev så overrasket over, at det var opreguleret for det fremgik slet ikke i besigtigelsen, da jeg købte huset. Det skulle jeg nok selv klart have undersøgt mere omkring men ja... jeg må skylde på, at jeg arbejder inden for en helt anden branche og måske var lidt naiv
Havde været interessant at se, hvad du får for værdier.

P
P peppestc sagde:
Hade varit intressant och se vad du får för värden.
Fik hjælp med målingen og fik bare at vide, at det lå godt til, og at der ikke var nogen fugt mere end den, der ligger inden for rammen for, hvad der er ok, hvis man f.eks. skulle male ude. Undskyld min uvidenhed inden for området, men det føltes godt☺️

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.