Hanebåndet er to lag 45x70mm...B bopakoster sagde:
Som sagt rækker det at stille loftsreglerne på en flade af 45x25mm og fastgøre dem i mellemstykket eller skal jeg save et 45mm bredt hul i disse?
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Det lyder måske lidt knapt.
men skru fast pladevinkler mod de stående træstolper, både i gulvbjælkerne og tagspær,
så måske det rækker.
De skråbånd på billedet, er de midlertidige under byggetiden bare?
Hvordan tænker du at støtte bygningen op bagefter, så den ikke bukker sig?
men skru fast pladevinkler mod de stående træstolper, både i gulvbjælkerne og tagspær,
så måske det rækker.
De skråbånd på billedet, er de midlertidige under byggetiden bare?
Hvordan tænker du at støtte bygningen op bagefter, så den ikke bukker sig?
Tak! Jeg vil sætte et lag 45x95 reglar på tværs af taglagene, kom jeg i tanke om nu (mere isolering), det bliver jo da også et bedre underlag for loftsreglarne da!KnockOnWood sagde:
De skråstivere er midlertidige, vil blive erstattet med 2 hulbånd vinkelret mod hinanden/væg
To, fordi båndet kun optager trækspændinger.
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Nu bliver jeg virkelig forvirret og forstår slet ikke, hvordan denne tagkonstruktion skal bygges op.B bopakoster sagde:
Er der nogen anden, der måske forstår?
@KnockOnWood Eftersom der er vinduer og døråbninger i væggene, kan det ikke lade sig gøre at sætte diagonale hulbånd mellem væghjørnerne. Væggen på billedet ovenfor har to fag, der er 1x2,4m. Et hulbåndskryds der burde vel fungere? Det er samme situation på gavlvæggen, et hulbåndskryds der sidder over to fag, der er 1,2x2,4m, burde vel være nok?B bopakoster sagde:Tak! jeg kommer til at sætte et lag 45x95 reglar tværs taglagen kom jeg i tanke om nu (mere isolering) det bliver jo så også en bedre oplægning for indersnoglerne da!
Skråstiverne er midlertidige, vil blive erstattet med 2 hulbånd vinkelret mod hinanden/væg
To eftersom båndet kun optager trækspændinger.
Eller:
Hvis væggene beklædes med plademateriale, får de jo en stabiliserende funktion. Jeg bygger med stående panel på ydersiden og liggende fer og not på indersiden beklædt med 13mm gips. Kan det være nok med gipset som sidestabilisering?
Förlåt min otydlighet! Ska försöka förklara:KnockOnWood sagde:
Takbjälklaget består av takstolarnas underarm 45x145mm CC1200mm samt däremellan reglar 45x145 så bjälklaget består av 45x145mm reglar CC600mm.
Normalt sätter man väl glesläkter för undertaket, men jag sätter istället dit två lager reglar för att få plats med mera isolering samt ett elinstallationslager, först ett lager 45x95mm tvärs bjälklaget sen ytterligare ett elinstallationslager 45x45mm tvärs igen..
PS: att lägga isoleringen uppåt istället (normalt beteende) begränsas av den låga takvinkeln 17°. DS
PPS: jag gjorde så i etapp 1 delen av husrenoveringen i fjol, https://www.byggahus.se/forum/threads/renovering-av-gardshus-riva-helt-eller-delvis.337652/#post-3233757 ett skäl till med två korsade lager var att jag ville ha takpanelbrädorna parallellt med långvägge
n...och nu fortsätter jag etapp 2 med den konstruktionen. DS
Bild från etapp ett, visar taket med nedersta installationslagrets 45x45reglar under 95mm isolerinslagret

Senest redigeret:
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
OK, det lyder som om du løser det hele på en fornuftig måde.
Held og lykke med byggeriet!
Held og lykke med byggeriet!
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Brygga av tryggimpregnerat virke, måste den fortsätta oljas?
Lösvirke & Timmerhus -
Ni som lägger mycket tid på jämföra elpris mm
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Översyn av dränering - Första husköpare
Grund & Markarbeten -
Vad har jag hittat för brunn i trädgården?
Vatten & Avlopp -
App som mäter momentan elförbrukning/export till HAN-porten
Villalarm & Hemautomation