Under skift af nogle vinduer opdagede jeg, at der mangler isolering i væggen. Nogen synes at have slået råspont på ribber uden at isolere bagved. Eftersom m det er et gammelt hus, havde man måske ikke noget at tilgå for øjeblikket(??)
Men ikke at undre på at væggene har været iskolde om vinteren..🥶😄

Nogen der har nogle idéer til, hvad man kan gøre? Fylde med skum? Savsmuld?

• Et åbent vindue med afsløret væg uden isolering, kun træplanker og raw spor synlig, indendørs miljø med nogen vægdekoration længst væk.
  • Billede af åben væg ved et vindue med synlige brædder og mangel på isolering mellem ribberne i et gammelt hus.
  • Manglende isolering bag råspont i en væg. Træstrukturen og mørke hulrum er synlige, hvilket viser et område uden passende isoleringsmateriale.
Hvor gammelt er huset? Der kan jo være isolering dybere inde i væggen. Jeg tror ikke på at få noget isolerende ind i den sprække. Det er muligt at rive indervæggen ned og sætte en ny med isolering. Men det bliver ret meget arbejde for en moderat mængde isolering.

A Avemo sagde:
Hvor gammelt er huset? Der kan jo være isolering dybere inde i væggen. Jeg tror ikke på at få noget isolerende ind i den sprække. Det er muligt at rive den indvendige væg ned og sætte en ny op med isolering. Men det bliver ret meget arbejde for en moderat mængde isolering.
Jeg har fået fortalt, at det er en tømmerstamme fra slutningen af 1700-tallet, så er der vel blevet lappet på forskellige brædder langt senere. Men som sagt bliver væggene kolde, så jeg vil helst gøre noget ved det på en eller anden måde.

Jeg ejede tidligere et parcelhus fra 1908, helt uisoleret plankeværk, sandsynligvis har dit heller aldrig været det. Som jeg ser det, findes der 2 alternativer:
Efterisolere ydersiden, konsekvenser er ændrede proportioner, kortere tagudhæng, dybtliggende vinduer der gør indersiden mørkere, medmindre du flytter dem ud.
Efterisolere indersiden, konsekvenser er mindre boligareal og et stort arbejde med at genskabe hele indretningen.
Alt 3 er tæpper, uldsokker og brændeovn...

• Synes
Findus0456 og 1 anden
  • Laddar…
A annsofian sagde:
Jeg ejede tidligere et egnehems hus fra 1908, helt uisoleret plankestolpe, sandsynligvis har dit heller aldrig været det. Som jeg ser det, er der 2 alternativer:
Efterisolere ydersiden, konsekvenser er ændrede proportioner, kortere tagudhæng, dybt liggende vinduer, der gør indersiden mørkere, medmindre du flytter dem ud.
Efterisolere indersiden, konsekvenser er mindre boligareal og et vældigt arbejde med at genoprette hele indretningen.
Alt 3 er tæpper, raggsockor og kamin...
Stemmer for alternativ 3, fungerer fremragende i vores hus fra 1800-tallet.

• Synes
vedtony
  • Laddar…
Er det et træhus uden facadepanel, så kan det skyldes, at man er bange for fugt i væggen og derfor ikke har isoleret.

• Synes
vedtony
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.