Jeg skal bygge opbevaring til bildæk under taget på carporten. Overvejer at i tagreglerne 70x195, som er synlige, fastgøre tværgående regler på en slags afstandsstykker, så opbevaringsdybden bliver ca. 230-240mm, så dækkene får plads. På de tværgående regler har jeg tænkt at fastgøre 4 granplywood i hængsler, som man folder ned, og på disse fastgøre en holder, som dækkene hænges på, inden lugen løftes op og lukkes med regel og låses fast. Tips og idéer nogen?
Tagkonstruktion i en carport med synlige bjælker og mørke træpaneler, der viser planlagt dækopbevaring under taget.

Kan du løfte låget med 4 dæk på? Lyder tungt.

Jeg mistænker, at det kan blive meget varmt deroppe, når solen står på, hvis det er tilfældet, er det ikke et optimalt miljø for dæk at lagres i.

Fred vom Jupiter sagde:
Kan du løfte lugen med 4 dæk på? Det lyder tungt.
Nej ikke 4 dæk på en luge men 4 luger med 1 dæk på hver.

Lyder som om løsningen allerede er klar, hvad er det for tips du søger? :)

Tænker primært på materiale, valg af krydsfiner af gran fungerer det udendørs f.eks.

Hvorfor en krydsfinerplade?
Sæt de to regler 45x45 eller listepanel 28x70 med ca. 500 mm afstand og smid hjulene op bare.
Bliver lidt mere luftigt.

Men jeg tror også, det kan blive hårdt pga. varmen deroppe under taget.

Som Gabbe1 er inde på, skal dæk opbevares mørkt og køligt. Værd at tænke på, inden du lægger for meget arbejde i det hele.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.