Jeg undrer mig over, hvordan jeg bedst opbevarer planhøvlet træ, skarpkantet.

Det er dimension 33x118 mm, ca. 70 meter i faldende længder og skal blive vindueskarm senere, begynder at bearbejde i februar/marts næste år. Jeg har plads indendørs, da det er et nybyggeri, det drejer sig om. Opvarmet fra og med september i år.

Kan jeg opbevare det i normalt indendørsklima?

Bør man stable træet på en bestemt måde?

Vil undgå, at træet slår sig alt for meget.

Indendørs bliver godt, to lag træ, tværslå, to lag træ osv

• Synes
JohanN03
  • Laddar…
De øverste brædder har en tendens til at krumme sig, så hold øje og vend dem, der krummer sig.
Egentlig er det skørt, at de allerede er høvlede, høvlingen burde ske i forbindelse med, at smygene skal monteres.

Protte

• Synes
JohanN03
  • Laddar…
Det kan hjælpe at lægge nogle tunge reglar som det øverste lag og yderligere stille noget tungt ovenpå. Opbevarede engang trykte reglar udendørs over vinteren, jeg ved at de bliver ubrugelige næste sommer hvis de bare får ligge. Det var kun nogle få stykker og jeg spændte dem sammen med skruetvinger. Helt lige efter at have ligget ude en vinter.

• Synes
JohanN03
  • Laddar…
prototypen prototypen sagde:
De øverste brædder har en tendens til at krumme sig, så hold et øje og vend dem, der krummer sig.
Egentlig er det skørt, at de allerede er høvlede, høvlingen burde gøres i forbindelse med, at smygarne skal monteres.

Protte
Jeg kom over et billigt parti, og nærigrøven på min højre skulder overtalt mig til at slå til Jeg har en overfladehøvl men vil gerne slippe for at høvle væk materiale.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.