16,918 læst ·
8 svar
17k læst
8 svar
Omkostning ved at lægge klinker i kælder
Som ny her på forummet undskylder jeg, hvis jeg poster dette spørgsmål forkert:
Vi sidder og forsøger at beregne, hvad det kan koste at hyre en håndværker til at lægge cirka 15 mm flydespartel på et 30 kvm område (betongulv kælder) og derefter klinker. Ingen gulvvarme.
Selve materialet kan vi nok beregne selv, men kan man på en eller anden måde groft beregne, hvor lang tid dette kan tage? Jeg ved, at jeg kan spørge håndværkere, men nu vil vi mest lave en grov kalkyle, inden tankearbejdet går så langt, at vi begynder at spørge håndværkere.
Ser taknemmeligt frem til jeres overvejelser og erfaringer.
Vi sidder og forsøger at beregne, hvad det kan koste at hyre en håndværker til at lægge cirka 15 mm flydespartel på et 30 kvm område (betongulv kælder) og derefter klinker. Ingen gulvvarme.
Selve materialet kan vi nok beregne selv, men kan man på en eller anden måde groft beregne, hvor lang tid dette kan tage? Jeg ved, at jeg kan spørge håndværkere, men nu vil vi mest lave en grov kalkyle, inden tankearbejdet går så langt, at vi begynder at spørge håndværkere.
Ser taknemmeligt frem til jeres overvejelser og erfaringer.
Forbrug flydespartel:
1,6kg/kvm/mm
1,6kg x 15mm = 24kg x 30kvm = 720kg
Bliver 29 sække spartel ca. 250kr/st = 7250kr for materialet.
Måske kan det tage 2 dage for en håndværker med primer og afhentning af materialer.
400kr + moms = 500kr/t x 16t = 8000kr
Derefter kan jo den omkostning halveres ved håndværkerfradrag
Jeg ville gætte på omkring 12-13000 med håndværkerfradrag
MVh Michael
1,6kg/kvm/mm
1,6kg x 15mm = 24kg x 30kvm = 720kg
Bliver 29 sække spartel ca. 250kr/st = 7250kr for materialet.
Måske kan det tage 2 dage for en håndværker med primer og afhentning af materialer.
400kr + moms = 500kr/t x 16t = 8000kr
Derefter kan jo den omkostning halveres ved håndværkerfradrag
Jeg ville gætte på omkring 12-13000 med håndværkerfradrag
MVh Michael
Klik her for at svare