Som ny her på forummet undskylder jeg, hvis jeg poster dette spørgsmål forkert:

Vi sidder og forsøger at beregne, hvad det kan koste at hyre en håndværker til at lægge cirka 15 mm flydespartel på et 30 kvm område (betongulv kælder) og derefter klinker. Ingen gulvvarme.

Selve materialet kan vi nok beregne selv, men kan man på en eller anden måde groft beregne, hvor lang tid dette kan tage? Jeg ved, at jeg kan spørge håndværkere, men nu vil vi mest lave en grov kalkyle, inden tankearbejdet går så langt, at vi begynder at spørge håndværkere.

Ser taknemmeligt frem til jeres overvejelser og erfaringer.

Forbrug flydespartel:

1,6kg/kvm/mm

1,6kg x 15mm = 24kg x 30kvm = 720kg

Bliver 29 sække spartel ca. 250kr/st = 7250kr for materialet.

Måske kan det tage 2 dage for en håndværker med primer og afhentning af materialer.

400kr + moms = 500kr/t x 16t = 8000kr

Derefter kan jo den omkostning halveres ved håndværkerfradrag

Jeg ville gætte på omkring 12-13000 med håndværkerfradrag

MVh Michael

Mange tak! Men så er lægning af klinker ikke med i arbejdstiden, eller?

Nej, bare spartelmasse. Alt er jo så afhængigt af, hvad det er for fliser. Fliseklæb går der jo omtrent lige så meget, fugemasse kan jo variere med størrelsen på fliserne.

Stort tak Michael!

Det går lidt over 3 kilo fix/m2 ved 10mm kam så 100kg fix til 30m2.

Tak Stefan! Så gælder det bare at vurdere lægning af klinker... det bliver dyrt det her...

EndZone sagde:
Stort tak Michael!
Håber det løser sig for jer, nu arbejder jeg ikke som gulvlægger. Så det er en vurdering fra mig.

Arbejder som tømrer og har meget arbejde sammen med gulvfirmaet her, tror ikke jeg er helt ude og cykle i hvert fald :)

Y
Jeg undrer mig bare over, hvorfor man bruger flydende gulvspartelmasse før klinker, er gulvet ujævnt, eller er der forkert fald på gulvet?
:S

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.