Vi har en gulvflade på 30kvm. Gulvet er kun 10 år, men har gulnet, og 3 børn har leget konstant. Vi har sendt forespørgsel til virksomheder, men hvor meget skulle vi i runde tal betale for dette? Det skal vokses bagefter også? Voksen køber vi.
Jeg sleb 20 m2 selv for et år siden. Da lejede jeg en Edge gulvslibemaskine (Den er firkantet og tager betydeligt mindre end de med tromler, enklere for nybegyndere) samt fik med 5 forskellige grove papirer til den.
Leje for en weekend, lidt over 3000:- inkl alt. (Meget dyrt).
Derefter købte jeg 2 dåser gulvlak for 1500:- hos Bauhaus. Rulle, pensel, beskyttelsesudstyr, støvsugerposer og lidt andet regner jeg med 1000:- Så er vi oppe i 5500 kr,
Derefter går der 2 dage for en mand at gøre arbejdet. 16 timer for 6-700:-
Det bliver dyrt......
Leje for en weekend, lidt over 3000:- inkl alt. (Meget dyrt).
Derefter købte jeg 2 dåser gulvlak for 1500:- hos Bauhaus. Rulle, pensel, beskyttelsesudstyr, støvsugerposer og lidt andet regner jeg med 1000:- Så er vi oppe i 5500 kr,
Derefter går der 2 dage for en mand at gøre arbejdet. 16 timer for 6-700:-
Det bliver dyrt......
Var det svært? Hårdt? Værd at hyre?J Jan_G sagde:Jeg sleb 20 m2 selv for et år siden. Da lejede jeg en Edge gulvsliber (Den er 4-kantet og tager betydeligt mindre end dem med tromle, lettere for begyndere) samt fik med 5 forskellige grove papir til den.
Leje for en weekend, lidt over 3000:- inkl alt. (Megadyrt).
Så købte jeg 2 bøtter gulvlak for 1500:- på Bauhaus. Rulle, pensel, beskyttelse, støvsugerposer og lidt andet tæller jeg til 1000:- Så er vi oppe på 5500 kr,
Så går der 2 dage for en mand at gøre arbejdet. 16 timer for 6-700:-
Det bliver dyrt......
Nej, det er ikke svært. Man skal bare tage det forsigtigt. Slib al lak væk først med groft papir. Derefter kigge efter om der er nogle skader, slib lidt mere. Så skift papir, slib en gang, skift papir, slib en gang, skift papir.... Jeg brugte nok 9 timer på slibning. Et par gode hovedtelefoner med støjreduktion og et par ordentlige led-lamper, så havde jeg lidt selskab i 'hovedet' ;-)
Støvsugning og aftørring gik hurtigt om aftenen, så en ekstra støvsugning om morgenen og på med det første lag, tog knap en time. Så det samme igen dag 2.
Jeg må sige, at det klart var det værd at slibe selv. Der er mange tråde her om utilfredse kunder. Jeg har ingen udstillingsgulv, der blev et par små fejl her og der, men det ser stadig magisk smukt ud. Bedre end da jeg lagde det i 2004.
Støvsugning og aftørring gik hurtigt om aftenen, så en ekstra støvsugning om morgenen og på med det første lag, tog knap en time. Så det samme igen dag 2.
Jeg må sige, at det klart var det værd at slibe selv. Der er mange tråde her om utilfredse kunder. Jeg har ingen udstillingsgulv, der blev et par små fejl her og der, men det ser stadig magisk smukt ud. Bedre end da jeg lagde det i 2004.
Klik her for at svare