Hej,
Jeg har en sommerhus, arvet fra mine forældre, fra 50'erne.

Nu har ombygningsprojektet nået overetagen og mit spørgsmål drejer sig om kloge beslutninger vedrørende selve loftet.

Loftet består i dag af råspont, ca. 22 mm, og en "Treetex-plade" (fiberplade model blød) direkte under.
(Udenpå findes, ikke overraskende, et par lag tagpap, lægter og teglsten)

Jeg har tænkt mig indvendig træpanel i loftet men hvordan gør man mellem panel og råspont for at undgå problemer? At undgå problemer er vigtigere end at opnå høj varmeisolering.

MVH//Lars Rydén

Rød træhytte fra 1950'erne med stentrappe, grønne døre og vinduer, svensk flag, omkranset af skov og græsplæne.
 
Hej,
Ved nogen af jer, hvordan man bygger indvendigt loft på råspontet i et sommerhus??

Mvh// Lars R
 
Findes der luftspalte mellem råspont og pladen? Læg isolering mod pladen, derefter dampbremse og så loftpanel.
 
Hej,
Jeg overvejer at fjerne Treetex-pladen og sætte panel op.
Bør man have en luftspalte og montere panelet på "lægter"?
 
L Lars Ryden1 sagde:
Bør man have luftspalte og montere panelet på "lækt"?
Det er ikke nødvendigt, men ret praktisk hvis man skal trække skjult el.
 
Men ingen fugtspærre hvis huset står uopvarmet om vinteren, så vidt jeg forstår??
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.