Hej,
Jeg har en sommerhus, arvet fra mine forældre, fra 50'erne.
Nu har ombygningsprojektet nået overetagen og mit spørgsmål drejer sig om kloge beslutninger vedrørende selve loftet.
Loftet består i dag af råspont, ca. 22 mm, og en "Treetex-plade" (fiberplade model blød) direkte under.
(Udenpå findes, ikke overraskende, et par lag tagpap, lægter og teglsten)
Jeg har tænkt mig indvendig træpanel i loftet men hvordan gør man mellem panel og råspont for at undgå problemer? At undgå problemer er vigtigere end at opnå høj varmeisolering.