Hej

Har lige begyndt at indrette overetagen på vores nybyggede 1,5 plans Älvsbyhus. Fik en lille idé om at modificere en spær i det kommende børneværelse for at kunne placere en seng i det, der normalt betragtes som en skunk. Spæret har blandt andet en støtteben, der er placeret cirka 1,5 meter inde fra tagfoden, dette bliver som det er, derimod vil jeg gerne ændre den ene skråstiver, som går fra øvre kant af det forhøjede vægliv og derefter diagonalt møder støttebenet. I min verden er dens funktion at støtte væglivet, tanken var at placere en regel på hver side af skråstiveren ifølge billede (Har kun skruet en tynd lægte for at demonstrere dette) og så skære af. Alternativt at gøre dette og sætte en ekstra men med stejlere vinkel (45 grader). Søgende fandt jeg en anden forumbruger, der har gjort det på denne måde men også skåret støttebenet, noget vi ikke har tænkt os at gøre.

Hvad mener I kyndige om dette?

Vedhæfter billede af min idé, billede fra ældre tråd samt en sektions tegning.

• Trækonstruktion i loftrum med skråt tag og isolering. Der er monteret en tynd lægte som demo for en ændring i spærkonstruktionen.
  • Byggeri af loftsrum i et 1,5-plans hus med synlige tagstole og nyinstallerede trærammer til seng i skunkrum. Værktøj og materialer ligger på gulvet.
  • Diagram over et tagkonstruktion med mål og vinkler, viser placeringen af skråstivere og støtteben, angiver mulig ændring af konstruktion til opbevaring.
Jeg synes, det virker lidt dumt at kappe en nyfremstillet tagstol uden at have afstemt med konstruktøren først.

F fribygg sagde:
Jeg synes det virker lidt dumt at kappe en nyfremstillet tagstol uden at have afstemt med konstruktøren først.
Hej

Ja det har du selvfølgelig ret i, vi får se om producenten kan være behjælpelig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.