Hej, skal bygge en arbejdsbænk i garagen.
Har tænkt mig at have oliehærdet masonit som slidlag.
Finder kun oliehærdet board, er dette det samme?
Og hvor tyk ville I lægge?
Byggmax har 3 mm
Beijer har 6 mm.
Skal lægge en vinkeljern i forkant.

Kommer til at have råspont under.

Ja, det er det. Hvordan har du tænkt dig at fastgøre den? Jeg ville nok have brugt 6 mm.

templar templar sagde:
Hej , ska bygga en arbetsbænk i garagen.
Hvad skal du gøre på bænken? Råspont lidt svagt, vil gynge, tag noget rigtigt, fx. 28X120 trall med en spånplade 16 mm og derefter en masonit som du olierer selv eller en boardskiva. Så har du en stabil og holdbar bænk til alle slags arbejde.

Jeg har lagt 3mm på plade af spånskiva (dobbelt).

• Synes
templar og 1 anden
  • Laddar…
Y
Jeg har oliehærdet masonit som slidlag, men overvejer at lægge rustfrit stål ovenpå. Tænker at det er lettere at holde rent og sjovere at arbejde på så.

• Synes
templar
  • Laddar…
F falkn sagde:
Ja, det er det. Hvordan har du tænkt dig at fastgøre den? Jeg ville nok bruge 6 mm.
Ok så ved jeg det.
Angående infastning så har
Jeg
ikke bestemt det endnu, har du nogle forslag?

J jonaserik sagde:
Hvad skal du lave på bænken? Råspont lidt spinkelt, vil komme til at gynge, tag noget rigtigt, f.eks. 28X120 trall med en spånplade 16 mm og derefter en masonit, som du selv olierer eller en boardskive. Så har du en stabil og holdbar bænk til alle slags arbejder
Ja diverse arbejder, roder med både bil og MC, bænken vil blive fastgjort i væggen med 45x70 og skråben ud fra væg, så den vil hænge i væggen (beton).
Så råsponten vil ligge frit ca. 70 x 100 cm overflade mellem reglarne, tror du virkelig det vil svaje?
Ja måske gør det, må tænke om
Tænkte lægge 20x95 spont.

Det der skruestik, som er uundværligt i forskellige sammenhænge, hvordan har du tænkt, at en råspont skal holde, når du tager fat da.

• Synes
templar
  • Laddar…
J jonaserik sagde:
Det der skruestik som er uundværligt i forskellige sammenhænge, hvordan har du tænkt, at en råspont skal holde, når du tager fat der.
Nej det klart at det skal være stabilt, vil jo placere skruestikket et sted langs kanten, og der har jeg jo 45x70 reglen med som styrker, men skal nok gøre som du foreslår, en plade på også, virker jo bedre plus at masoniten får noget glat at lægge op mod.

45X70 forside ?? En skruestik har brug for meget mere for fastgørelse, 45X145 min ellers vrider du din tænkte regel af.

• Synes
HerrSvedin
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.