Hej, tid til at skifte pap på vores lavthældende garagetag og overvejer at øge hældningen lidt.

Havde tænkt mig at tage 45×225 i samme længde som dagens bjælker, save dem på diagonalen for derefter at skrueslime dem på de eksisterende ifølge principskitse:

Sketch af garagetag med opgraderingsplan; viser strukturel ændring med nye bjælker 45×225 og sømmønster, inkl. mål og bemærkninger på svensk.

Derefter lægge rupløjede brædder som i dag, men så gå op til 23×95 i stedet for dagens 20×95.

Er der nogen, der ser problemer med sådan en løsning?
Ville være meget taknemmelig for input.

Rickard.
Det kommer til at fungere fint, jeg foretrækker for det meste at arbejde med strimler af skivprodukter (plyfa eller osb) i stedet for spikbleck, men begge dele fungerer.

Vælg 120mm bred råspont og dobbeltspik alt!

• Synes
nameloser
  • Laddar…
Som glad amatør vil jeg påstå, at du bør skrue i stedet for at sømme.

Hjalp naboen med at skifte pap på et sådant tag, hvor sømmene var vandret opad og havde lavet hul i pappen.

Rickard.
M Mindboggle sagde:
Som glad amatør vil jeg påstå, at du bør skrue i stedet for at sømme.

Hjalp naboen med at skifte pap på et sådant tag, hvor sømmene var vandret opad og havde taget hul på pappen.
Søm der vandrer opad skyldes næsten altid, at sømmene er underdimensionerede, til rillet brædde skal man bruge 75mm trådsøm eller tilsvarende maskinsøm.

Skrue rillet brædde er ikke noget, man bør gøre, men man kan absolut gøre det ;)

Senest redigeret:
  • Synes
mexitegel
  • Laddar…
Kan meget vel have været den forkerte type søm på naboens tag.

Hældningen på naboens garagetag var konstrueret næsten som din beskrivelse, dog uden råspont.

Tjærepap, skrånende reglar, ståltag.

Rettelse:
Reglarne var sømmet, og sømmene vandrede ud fra reglarne gennem ståltaget, ikke pappen.

Formodentlig blev det ret varmt mellem ståltag og tjærepappen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.