Har taget et barracudatag ned i huset og skal nu fikse taget igen, efter at dødsfælden er elimineret. Har læst op på det men er lidt nervøst anlagt, så tænkte bede om at få dobbeltkontrolleret:
Er det så enkelt, at jeg sømmer en spredt panel tværs over plankerne i taget (med afbrydelse for at få plads til elrørene) og derefter fastgør typisk huntonitplader i den spredte panel?
Eller misser jeg noget?
Er det så enkelt, at jeg sømmer en spredt panel tværs over plankerne i taget (med afbrydelse for at få plads til elrørene) og derefter fastgør typisk huntonitplader i den spredte panel?
Eller misser jeg noget?
Renovatør
· Kalmar län
· 2 596 indlæg
Så enkelt er det! 
Om den panel, der sidder der, har passende afstande med tanke på kommende plader og du kan trække elen bagved (kan trækkes mellem panel og isolering), så behøver du ikke sætte et lag gles til, kan spare lidt tid, penge og lofthøjde.
Om den panel, der sidder der, har passende afstande med tanke på kommende plader og du kan trække elen bagved (kan trækkes mellem panel og isolering), så behøver du ikke sætte et lag gles til, kan spare lidt tid, penge og lofthøjde.
At skjule elkabel og sætte loftet tværs over rammekonstruktionen (stemmer cc-målet, kan du måske sætte hvilken vej du vil) som sidder der, føles som den åbenlyst bedste/nemmeste løsning, hvis der ikke er nogen anden grund til at sænke loftet.
Renovatør
· Kalmar län
· 2 596 indlæg
Hvis man skal overholde loven, er installation af slanger autorisationskrævende, så det korte svar er ja. Om det er et rimeligt krav eller ej, kan du bruge resten af ugen på at læse om i utallige tråde, så kan du beslutte, hvordan du vil gøre. Men hvis du vil gøre det selv, så sørg for, at alt bliver gjort korrekt.F fannmo sagde:
Haha, ja med tanke på mit udgangspunkt er det måske bedst at være lovlydig da. Jeg tog jo Barracudataget af for at undgå brand og død, så da er det måske dumt at bygge den samme risiko ind på egen hånd bagefter 
Tak igen for jeres tid, så kan jeg gå i gang med projektet!
Tak igen for jeres tid, så kan jeg gå i gang med projektet!
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hvordan skal jeg sætte spredt loftplade op i min garage?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hur sätta igen hål i innertak
Isolering -
Rive loftet indvendigt eller sætte nyt udenpå?
Bygningsfysik -
Hur sätta grund *nybörjare*
Växthus -
Sætte indendørstak, forskudte samlinger, hvordan får man det til?
Byggematerialer & Byggeteknologi