2,264 læst ·
8 svar
2k læst
8 svar
Ny vægpanel på redskabsskur, burde jeg satse på vindpapir?
Har en lille hytte med haveredskaber, overvejer lidt at lave sauna i den ene ende. Eller værksted af hele, eller garage. Kort sagt, jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre med den i fremtiden, men behøver at udskifte paneler nu.
Overvejer at rive de gamle af, lave afstandslister, hæfte vindpap op, derefter ny skærmbræt... Så ville jeg kunne indsætte isolering indefra, hvis jeg vil det senere. Men tænkte at dobbeltchecke med jer, så idéen ikke er helt skør.
View attachment 173825
View attachment 173826
Overvejer at rive de gamle af, lave afstandslister, hæfte vindpap op, derefter ny skærmbræt... Så ville jeg kunne indsætte isolering indefra, hvis jeg vil det senere. Men tænkte at dobbeltchecke med jer, så idéen ikke er helt skør.
View attachment 173825
View attachment 173826
Senest redigeret:
Renoveringsnovice
· Dalarna
· 3 173 indlæg
Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl, men glem ikke luftspalten mellem panel og vindpapp.
Renoveringsnovice
· Dalarna
· 3 173 indlæg
Jeg ville blive meget glad, hvis det passer 
Hvor nøjagtig man vil være afhænger vel lidt af formålet med kåken. Der er vel få, der bygger deres legehuse lige så avanceret som deres huse - og så videre.
Byggede et lille hønsehus i sommers, langt fra alle kunsterregler. Råspont som panel, diffusionsåben vindtæt dug, regelstamme, isolering, diffusionsåben vindtæt dug, råspont som indvendig væg. Ingen opvarmning og uisolerede plankedøre/låger.
Indtil videre rådner det ikke væk, men det bliver vel heller ikke hundrede år kan jeg forestille mig. Malet med oliefarve indvendigt og udvendigt.
Byggede et lille hønsehus i sommers, langt fra alle kunsterregler. Råspont som panel, diffusionsåben vindtæt dug, regelstamme, isolering, diffusionsåben vindtæt dug, råspont som indvendig væg. Ingen opvarmning og uisolerede plankedøre/låger.
Indtil videre rådner det ikke væk, men det bliver vel heller ikke hundrede år kan jeg forestille mig. Malet med oliefarve indvendigt og udvendigt.
Men når jeg googler, retter den ikke, men tilbyder mig både billeder og YouTube-film om kottla, eller findes begge ord bare sådan at kottla er indervægge og kortla er ydervægge?Anna_H sagde:
https://www.youtube.com/watch?v=FzT0DhVU6MY
en "stock" ovenpå en lav murSBH sagde:
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Undergolv med spikad massonit, kan det bli snyggt att ha som golv?
Golv -
Begynder spørgsmål om vægpanel med clips
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Isolera på insidan mot yttervägg bakom ny väggpanel?
Isolering -
Hur täta mellan råspont och väggpanel vid ny takläggning
Tak & Vind -
Kostnad för ny väggpanel på ett 20-talshus?
Fasad