Y
Har en lille hytte med haveredskaber, overvejer lidt at lave sauna i den ene ende. Eller værksted af hele, eller garage. Kort sagt, jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre med den i fremtiden, men behøver at udskifte paneler nu.

Overvejer at rive de gamle af, lave afstandslister, hæfte vindpap op, derefter ny skærmbræt... Så ville jeg kunne indsætte isolering indefra, hvis jeg vil det senere. Men tænkte at dobbeltchecke med jer, så idéen ikke er helt skør.

View attachment 173825
View attachment 173826

Senest redigeret:
Stavekontrolprogrammet påpeger... kortla.

Vindpap eller asfaboard lyder som en god idé.

• Synes
nisse64.is
  • Laddar…
S
skid i stavning. bare budskabet går igennem. hvordan ser det ud i nederste kant af væggen? på indersiden

Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl, men glem ikke luftspalten mellem panel og vindpapp.

S
Chrissofsweden sagde:
Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl, men glem ikke luftspalten mellem panel og vindpapp.
finns ju dom här som säger att det inte behövs

Jeg ville blive meget glad, hvis det passer :)

Hvor nøjagtig man vil være afhænger vel lidt af formålet med kåken. Der er vel få, der bygger deres legehuse lige så avanceret som deres huse - og så videre.

Byggede et lille hønsehus i sommers, langt fra alle kunsterregler. Råspont som panel, diffusionsåben vindtæt dug, regelstamme, isolering, diffusionsåben vindtæt dug, råspont som indvendig væg. Ingen opvarmning og uisolerede plankedøre/låger.
Indtil videre rådner det ikke væk, men det bliver vel heller ikke hundrede år kan jeg forestille mig. Malet med oliefarve indvendigt og udvendigt.

Y
Anna_H sagde:
Stavekontrolprogrammet påpeger... kortla.
Men når jeg googler, retter den ikke, men tilbyder mig både billeder og YouTube-film om kottla, eller findes begge ord bare sådan at kottla er indervægge og kortla er ydervægge?
https://www.youtube.com/watch?v=FzT0DhVU6MY

SBH sagde:
skid på stavning. bare budskabet går frem.
hvordan ser det ud i nær kanten af væggen? på indersiden
en "stock" ovenpå en lav mur

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.