Har søgt lidt information om dette her på forumet og lidt hist og her men kun fået svar af typen "svært" og "tænk efter før" men jeg er helt overbevist om, at jeg som tidligere kan få hjælp af jer på Forumet.

Det generelle spørgsmål er, hvordan man fixer en ventileret luftspalte, når man sætter ny isolering i et hus, der er bygget uden luftspalter med savsmuld som isolering.

I mit tilfælde drejer det sig om et hus fra -32 med et valmet tag, så at større del af ydervæggen på overetagen er den stejle del af taget. På et par steder findes der kolde garderobeskabe, der bliver meget kolde om vinteren og i princippet køler hele overetagen. Jeg vil altså sætte ny og tykkere isolering. Hvad jeg gerne vil er at få en luftspalte yderst nærmest ydertaget. Jeg kan nu ikke regne ud, hvordan jeg skal få den ventileret. På nederkanten skulle der være behov for et hul ned i "tagskægget" og på oversiden skulle man have en åben kanal til loftet. Har I nogen forslag til, hvordan jeg skal gå til værks, eller har jeg tænkt forkert og kringlede det unødvendigt (ikke første gang i så fald ;))?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.