Med håb om at få del i jeres visdom søger jeg jeres hjælp. Jeg er i gang med at opsætte vægge i min kælder for derefter at kunne skrue vådrumsplader op. På den ene væg er der et hul til skorstenen, hvor en gammel oliebrændeovn har stået. Mit spørgsmål er, om man bare skal ignorere dette og skrue pladerne op foran. Eller om man skal sætte en ventil på pladen ind til dette hul?

Et hul i kældervæggen til en skorsten ses mellem to stålskeletindsatser i væggen; det er sandsynligt, at det tidligere tilhørte en oliefyr.

Det andet spørgsmål gælder en af de andre vægge. Er der en god metode eller støtte til stålprofilerne, så man kan montere dem mod væggen, selvom væggen er ujævn? En del af væggen har været en indgang engang, da rummet var en garage. Indertaget føles ikke særlig stabilt at skrue skinnerne i, så jeg ville helst skrue dem i væggen.

Betonvæg i en kælder med ujævne overflader og synlige rør langs loftet. Der er tegn på fugt og reparationer på muren.

Min sidste overvejelse vedrører montering af en radiator. Kan vådrumsplader holde til at skrue en radiator fast på (som med mollyskrue)? Eller bør man forstærke på en eller anden måde?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.