Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 indlæg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5,586 indlæg
Jula har jo en, nogen der har testet den?
http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=886053260&pf_id=SE-353169&dept_id=SE-340
Er der andre der sælger, for en overkommelig pris?
Jeg regner med at holde på lææænge... så at leje er nok ikke en mulighed
http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=886053260&pf_id=SE-353169&dept_id=SE-340
Er der andre der sælger, for en overkommelig pris?
Jeg regner med at holde på lææænge... så at leje er nok ikke en mulighed
Var interesseret i en sådan i begyndelsen af sommeren, men Jula havde ingen opstillet til demo (man vil jo gerne føle og mærke lidt for at se, at den ikke er vaklende), samt at der kun var en oppe i umeå, som de eventuelt kunne sende ned til kbh. Så det blev en zipUp i stedet, og jeg er utroligt tilfreds med den, selvom den var lidt dyrere (30'), men på den anden side er vi i gang med en ret omfattende renovering, så vi vil bruge den længe.
Hvis jeg så (mod forventning) vil sælge den, er gensalgsværdien også ret god.
Hvis jeg så (mod forventning) vil sælge den, er gensalgsværdien også ret god.
Hvorfor ikke bygge en i træ så? Hvis du ikke har tænkt dig at flytte omkring den meget, vil det sige. Har selv malet hele huset med en hjemmesnedkereret stillads fremstillet af 45x95 bjælker, glespanel til x'er og rækværk samt nogle kraftige planker at stå på. Blev selv overrasket over hvor stabil den blev.Snailman sagde:
Materialet kostede nogen tusindlap, og det træ kan jo genbruges til noget andet, når man er færdig.
Købte en Haki stillads på bloket for 20'. Har vel ca. 100 kvm eller noget. Bedste ting jeg har købt. Synes den er vildt praktisk at samle. Trallen vejer selvfølgelig lidt, men til gengæld er den enormt stabil, og det er så dejligt at kunne have saven mm oppe på stilladset og slippe for at klatre op og ned for at skære brædder mm. Desuden er brugtværdien uundgåelig på sådanne produkter.
Har også en gammel Haki - dækker 12-15m facade med denne her på huset. Utroligt anvendelig ved facade- og tagarbejde. Er man to mand, så går op/nedmontering meget let. Klar købsanbefaling, men det koster jo en del helt klart.Wester sagde:Købte en Haki stillads på blocket for 20'. Har vel ca 100 kvm eller noget. Bedste ting jeg har købt. Synes den er skide nem at samle. Klart brædderne vejer lidt, men på den anden side er den super stabil, og det er så dejligt at kunne have saven mm oppe på stilladset og slippe for at klatre op og ned for at skære brædder mm.
Desuden er gensalgsværdien uslåelig på sådanne produkter.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 indlæg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5,586 indlæg
Ok, jeg har nok brug for en med hjul indvendigt for at sømme indvendigt loft og sådan noget, det nuværende hus har jeg malet ved hjælp af en stige, og da har jeg malet to lag hver gang. Jeg tænkte at bygge med løst tømmer, men kan nok have brug for lidt hjælp ved montering af spærene og for at rejse gavlene, ved ikke om man klarer det med bare en stige
så det må måske blive et rullestillads og en hjemmebygget af planker... 
Har en tilsvarende men fra k-rauta og kun den første del på knapt to meter. Bruger den til at arbejde oppe i skråtaget. Virker kanon og er lette at flytte. Virker desuden super i trapper.
Et tip er at sammenligne forskellige varianter. Den jeg kiggede på på bauhaus var ca. 20 cm smallere end den på k-rauta og kostede omtrent det samme.
Et tip er at sammenligne forskellige varianter. Den jeg kiggede på på bauhaus var ca. 20 cm smallere end den på k-rauta og kostede omtrent det samme.
Klik her for at svare