Hej!

Vi var på Noliamässan i Umeå i sommer og så da noget, der hedder Dorotherm, som er frigolitblokke, man skal støbe i. Kan ifølge oplysninger bruges til at bygge hele huse.

Vi overvejer at lave vores garagevægge (vil være under jord) af det. Er der nogen, der har nogen erfaring eller mening om materialet.

http://www.dorocell.se/dorocell/doro.htm

Har set det og lignende på messer. Har en nabo som har bygget med den type fundament, og han er tilfreds. Kan nævne, at han er tømrer af profession. Fik tilbud om, at mit fundament skulle udføres på denne måde, men afslog efter diverse skrækhistorier, hvor elementerne var hoppet fra hinanden, og betonen var løbet ud på jorden, samt efter at have talt med en sælger på en messe. De havde foretaget fugtmåling et år efter støbning med resultatet, at betonen stadig havde forhøjet fugtighedsindhold. Det spørgsmål, jeg stadig stiller mig, handler netop om fugt og hvilken vej, den skal tage for at komme ud af væggen, når man spærrer den inde mellem to plastlag. Skal den gå ned i pladen og ud den vej, eller skal den op i toppen af elementet og luftes ud den vej? I toppen ligger jo syllisoleringen og hindrer. Den, der har svaret på dette spørgsmål, må gerne skrive en linje.

Læs også dine private beskeder!!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.