Material fundet på gulvet. Kan have noget med gulvet at gøre, kan også have havnet der ved en ren tilfældighed og altså slet ikke have med selve gulvet at gøre.

Materialet er tørt og ekstremt porøst. Næsten som om det "opløses" og bliver til små små "korn", hvis man holder det mellem fingrene.

Er orangeagtigt i farven.

Taknemmelig for tips! Orange, porøst materiale på en metaloverflade, ligner små korn eller krummer.

Jeg fik med et gammelt luftfilter, da jeg købte min motorcykel. Smuldrer bare ved at man kigger på det. Med andre ord, noget skumgummi lignende?

• Synes
Stina71
  • Laddar…
Ja, jeg tænker også, at det måske er noget gammelt skumgummimateriale. Vetesjutton hvorfor det skulle ligge på gulvet bare?! Var dit også orange i farven og smuldrede næsten af sig selv, så snart man kom i kontakt med det? Bliver som til et kornet "mel".

Ja det var omtrent samme farve, men dit ser ud til at have større porer eller hvad man skal sige. Det gik ikke at tage i uden at falde fra hinanden, så jeg måtte tage det med støvsugeren.

Har ingen anelse om hvor dit kan komme fra. Det måske bare sad i tøjet fra job eller noget?
Hvor meget er det?

Hvilket gulv blev det fundet på, entreen, stuen, badeværelset eller andet?

På et gammelt trægulv. I et rum som er passage mellem gang og bryggers. Lå lidt her og lidt der, små stykker spredt ud. Når jeg tager i det, bliver det bare til smul…
Måske kan gammelt skumgummi have forskellig store "porer"?! Eller? Når det er blevet til smul, føles det som tørre korn.
Gjorde dit det med?

• Synes
Jahnse
  • Laddar…
Ser ud som gammel mad, men gætter på skumgummi fra en madras, pude eller lignende.
Havde en topmadras en gang, som jeg tog af betrækket for at vaske, skulle aldrig have gjort det, skumgummiet var tørret i kanterne, så det smuldrede ud over sengen, det var svært at få af, og desuden fik jeg ikke det elendige betræk på igen, da det var vasket.

• Synes
Stina71
  • Laddar…
Hussvamp :) måske fra vaskesvamp men sandsynligvis skumgummi

• Synes
Stina71
  • Laddar…
ClasseClas
Ser ud som dele af et filter til en Fresh 90-ventil.

• Synes
Stina71 og 1 anden
  • Laddar…
Dele af et filter til en Fresh-90-ventil? Hvad er det for en ventil? Sidder hvor? Gammel/ny?

Kan det være isolering, når man har drevet eller lignende, isolering som sidder rundt om vinduer eller døre som er tørret, forudsat at man har en sprække rundt om karmen.

• Synes
Stina71
  • Laddar…
harry73
Mine var orange (tror jeg)

Skumgummistrimmel i beige farve lagt på en hvid baggrund, diskuteret i en tråd om farvenuancer.
Gråt firkantet skumfilter på hvid baggrund.

• Synes
Stina71
  • Laddar…
Synes det ligner stykker fra en sådan gul/orange lidt grovere svamp, man plejer at bruge på bilen til grov snavs og insekter.

Ligner også svampen, der plejede at være på post- og bankkontorer førhen, som man brugte til at fugte fingerspidserne. Kunne godt lide dem som barn😊

• Synes
Stina71
  • Laddar…
Tak alle! :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.