Er i gang med at rive et par indvendige vægge af mursten. Efter at have læst jeres gode tips i andre tråde her på forummet, sker det ved hjælp af en god bajonetsav med groft blad, hvilket letter arbejdet betydeligt.

Nu er mit spørgsmål, hvordan afslutter man arbejdet, så det bliver pænt? Det sidste stykke mod loftet regner jeg med, at jeg ikke kan nå med bajonetsaven, da jeg ikke kan lægge bladet fladt mod loftet. Skal man købe en håndsav og save jævnt med loftet, spartle over og male... eller hvad er standard?

For den væg, der står tilbage, kan det være, at loftet er lidt lavere på den ene side. Har I nogen gode tips til, hvordan man i så fald gør for at få det pænt?

JanneJanne123
Det enkleste er jo at beholde en lille del af væggen øverst. Det løser jo både eventuelle højdeforskelle og loftsspartling, hvilket er ret svært at få til at se pænt ud. Ulempen er jo dog åbenlys, at man så stadig har som en lidt større liste tilbage i loftet efter nedrivningen.

W Walle99 sagde:
Er i gang med at rive et par indervægge af tegl ned. Efter at have læst jeres gode tips i andre tråde her på forummet, sker dette ved hjælp af en god bajonetsav med groft klinge, hvilket virkelig gør det lettere.

Nu er mit spørgsmål, hvordan afslutter man arbejdet, så det bliver pænt? Jeg regner med, at jeg ikke vil kunne komme til med bajonetsaven helt oppe ved loftet, fordi jeg ikke kan lægge klingen fladt mod loftet. Skal man købe en fukssvans og save langs med loftet, spartle over og male... eller hvad er standard?

For den væg som står tilbage, kan det være, at loftet er lidt lavere på den ene side. Har I nogle gode tips til, hvordan man i så fald gør det pænt?
Hvordan gjorde du Walle? :) Billede?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.