Er i gang med at renovere derhjemme. Skal bl.a. udskifte vinduer og vinduedør. Huset er bygget i 1947. Engang i 80'erne er en vinduedør monteret i rummet, hvor jeg er i gang med at renovere i øjeblikket. En ombøjningsbjælke er monteret, som den bør, over vinduet, som er originalt fra 1947. Men da de satte døren i, har de bare lavet et hul i den bærende væg (spontet 2-tommer planke).

En spær hviler på væggen lige over døren. Jeg havde aldrig turdet gøre det på denne måde, men det ser ud til at have fungeret uden problemer i ca. 25 år.
Jeg skal nu udskifte døren. Den nye dør har samme karmmål. Jeg overvejer, om jeg burde lave nogen ombøjning nu, når jeg alligevel er i gang, og hvis nogen har nogle gode ideer til, hvordan det skal udformes. Eller skal jeg stoppe med at bekymre mig og bare sætte den nye dør ind uden tiltag?

• Trævæg med vindue og dør, radiator under vinduet. Byggeprojekt i gang, overvejer udskiftning af dør og vægudveksling. Tidl. 1980'er renovering.
  • Vindue og hvid dør i en trævæg med radiator nedenunder, set indendørs under renovering.
Samvittighedsspørgsmål.

Det har jo holdt indtil nu.

Men hvis du skal fikse det, så kunne du vel stemple loftet op og derefter udskifte den liggende planke med en længere, som også går forbi døren.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.