Behøver at reparere den nederste del af min grundmur. Den er helt smuldrende nogle steder, efter at vand i mange år har løbet langs bunden.
Tanken er at grave en lille del af muren ad gangen, lidt over en mur eller lecablok bred. Så støbe en lille klods og derefter opmure med murblokke eller leca.
Hvordan bliver det mellem den eksisterende mur og blokkene? Kan jeg trykke mørtel B ind for at fylde rummet under muren og over blokkene? Jeg vil undgå at fjerne mere end det dårlige i muren.
Eller er det bedre at forsøge at støbe med grovbeton? Problemet er, at jeg kun kan vibrere fra den ene side. På den anden side er muren kun omkring 15 cm tyk, så det er måske nok at vibrere.
Under muren er der klippe, så der er et fast, om end noget ujævnt, underlag at støbe/mure på.
Dette vil også blive gjort liggende på maven, da det er så trangt, og jeg kan ikke i dag rive alt gulv op. Dele af muren er stadig intakte, så dette bliver en reparation og dermed ikke en ny mur.