Jeg planlægger at mure vinhylder op med letbetonblokke (Multiplattan interiør) i et rum i kælderen. I dag ligger der store stenplader på gulvet, og min idé er bare at lægge et lag mørtel direkte på stenpladerne og derefter mure mig videre opad. Er dette en dårlig idé? Bør man i stedet lime eller lægge en primer først? Andre forslag?

Det burde vel ikke være nogle problemer. Så længe det er beton (eller tilsvarende) under, så burde det gå fint, det står ligesom stille af sig selv og sin egen vægt. Jeg har været med til at mure direkte på både klinker og marmorgulv, og der har aldrig været tale om at fjerne noget under.

OK, tak! Det hælder mod, at jeg bare murer direkte på klinkers, men måske trækker en fed beton skrue ned gennem første hyldeplan og ned i klinkers og plade under.

JJPersson sagde:
OK, tak! Det hælder mod, at jeg bare murer direkte på klinker, men måske trækker en fed beton skrue ned gennem den første hylde og ned i klinker og pladen under.
Murerarbejde af forskellig art er normalt set ret tungt, så det vil nok stå stille alligevel. Muligvis kan du slå en dybel (en slags stykke armeringsjern) i for at forankre det hele i gulvet, så er du på den sikre side.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.