T
Jeg har bygget portstolper i henhold til billedet nedenfor.
Jeg har ikke helt besluttet mig endnu for, om jeg vil have dem, som de er, eller mure igen sprækkerne mellem søjleblokkene for at få en glat stolpe.

Hvis jeg skulle ønske at gøre det. Skal jeg mure dem igen med beton, mørtel, puds eller hvad er den bedste løsning?

Grå grindstolpe bygget med pelarblock, placeret ved siden af en sort metalport i et udendørs skovområde.

Det bliver nok svært at mure noget i de der små spor. Mosaik måske?

T
Måske ses det bedre på dette billede.
Har googlet mig frem til, at der skal findes noget, der hedder betongspartel. Kan det måske være noget? :thinking:
En mur lavet af betonelementer, fotograferet i dagslys, muligvis relateret til brug af betongspackel.

Magnus E K
T
Magnus E K Magnus E K sagde:
Flotte låger men stolperne... Der findes rigtige at købe:
[link]
Hvad mener du? At jeg skal rive stolperne ned og købe nye?
Spørgsmålet var, hvad der er bedst at fylde fugerne med.

Senest redigeret:
Fine stolper! Jeg ville have prøvet puds og næsten sigtet på en ujævn overflade for at skabe lidt liv i dem. En lanterne på toppen kunne også have passet, eventuelt kan du jo indpudse kablet.

• Synes
Tovin
  • Laddar…
Ingen ekspert men tvivler stærkt på, at du får noget, der holder i længden, ved at fylde revnerne med mørtel. Alternativet, som jeg ser det, er nok at netværke og pudse hele stolpen.

• Synes
Larsa
  • Laddar…
T
T Tsdoesds sagde:
Fine stolper! Jeg ville have prøvet pudsemørtel og næsten sigtet efter en ujævn overflade for at skabe lidt liv i dem. En lanterne på toppen kunne også passe, eventuel kabel kan du jo pudse ind.
Tak, kabel er allerede trukket :)
En laser-nivelleringsværktøj ved et halvfærdigt hegn med trukket kabel i baggrunden. Skov og elledninger ses i baggrunden.

Magnus E K
T Ejmelie sagde:
Hvad mener du? At jeg skal rive stolperne og købe nye?
Spørgsmålet var, hvad der er bedst at fylde samlingerne med.
Nej, det måske er at tage i. Det var mere et tip til andre, der læser tråden.

Med belysning, puds og maling bliver det nok helt ok!

T Ejmelie sagde:
Jeg har bygget portstolper som vist på billedet nedenfor.
Jeg har ikke helt besluttet mig endnu for, om jeg vil have dem som de er eller mure hullerne mellem søjleblokkene op for at få en glat stolpe.

Hvis jeg skulle ønske at gøre dette. Skal jeg mure dem op med beton, mørtel, puds eller hvad er den bedste løsning?

[billede]
Betonspartel....

T
B
Svært at pudse tykt. Bliver lettere at få en god overflade, hvis du fylder i samlingerne 1 dag før cirka. Brug samme materiale som du tænker at pudse med.

Skal du bruge net? Fiberforstærket? Brug ikke pudsebrændsel c i hvert fald, der skal a eller b til. Men jeg er ingen ekspert.

T
B BSOD sagde:
Svært at pudse tykt. Bliver lettere at få en god overflade, hvis du fylder i samlingerne 1 dag før omtrent. Brug samme materiale, som du tænker pudse med.

Skal du net? Fiberforstærket? Brug ikke pudsemørtel c i hvert fald, der skal bruges a eller b. Men jeg er ingen ekspert.
Ved ikke. Har aldrig pudset før. Tænkte, at jeg skulle prøve mig frem, hvis nogen bare giver forslag til, hvordan jeg skal gøre :)

richardtenggren
Jeg brugte betonspartelmasse, da vi renoverede køkkenet i lejligheden før, meget praktisk i modsætning til puds :p

Jeg har vel i dag fået nogenlunde snit med puds, men et alternativ er vel at slamre stolperne :)

T
richardtenggren richardtenggren sagde:
Jeg anvendte betongspartel, da vi renoverede køkkenet i lejligheden før, meget praktisk i modsætning til puds :p

Jeg har vel i dag fået nogenlunde styr på puds, men et alternativ er vel at slamme stolperne :)
Hvad er forskellen mellem at pudse og slamme dem? :thinking:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.