Vi har et hus med garagenedkørsel og garage i kælderen. Vi har tænkt at mure garageporten til og derefter have en trappe ned langs huset til en dør, der findes ved siden af garageporten. Så fylde nedkørslen op og have parkering i samme højde som gaden.
Har kigget rundt på lignende projekter, og de fleste murer med lecablokke og almindelig armering. Holder dette virkelig med trykket fra jorden mod væggen? Det samme med trappen, som vi har tænkt at mure op, hvor den ene side af trappen også får en ret stor belastning fra jorden? Nogen med erfaring med lignende arbejde?
Tak
Har kigget rundt på lignende projekter, og de fleste murer med lecablokke og almindelig armering. Holder dette virkelig med trykket fra jorden mod væggen? Det samme med trappen, som vi har tænkt at mure op, hvor den ene side af trappen også får en ret stor belastning fra jorden? Nogen med erfaring med lignende arbejde?
Tak
Har set et garge bygges med kælder, hvor der blev brugt lecablokke til væggene og på en side var parkering. Det hændte, at en større lastbil stod der nogle gange. Det var intet problem.
Det svage punkt bliver i samlingen mellem den gamle og nye væg. Jeg ville nok have boret ind i den gamle væg og trykket armeringsjern ind med en passende anker-masse.
Det svage punkt bliver i samlingen mellem den gamle og nye væg. Jeg ville nok have boret ind i den gamle væg og trykket armeringsjern ind med en passende anker-masse.
Har I plads, og det passer, så gem en udendørsplads nederst. Et hus, vi kiggede på, havde en god placering til et udestue med et plasttag over "gruben", så jeg tegnede lidt på det, inden prisen steg. Da med glaspartier i stedet for garageport for at få lys ind.
Tænk på, at kedel, varmepumpe, oliekedel, møbler osv. er kommet ind i kælderen, så sørg for, at det også kan komme ud i fremtiden.
Tænk på, at kedel, varmepumpe, oliekedel, møbler osv. er kommet ind i kælderen, så sørg for, at det også kan komme ud i fremtiden.
Når jeg læser din beskrivelse, lader det til, at I skal have en trappe foran huset, hvor garageporten skal mures til. Er det korrekt, eller misforstår jeg det?
Hvis det er tilfældet, vil der ikke være noget jordtryk på den tilmurede port, men på udgravningen, som trappen skal gå i.
Vi havde en lignende situation, dog med garageportene trukket tilbage fra facaden, og vi har støbt op til trappen med armeret beton.
Hvis det er tilfældet, vil der ikke være noget jordtryk på den tilmurede port, men på udgravningen, som trappen skal gå i.
Vi havde en lignende situation, dog med garageportene trukket tilbage fra facaden, og vi har støbt op til trappen med armeret beton.
Døren, jeg skal mure en trappe til, er ved siden af garageporten. Men ja, samme problem opstår der, da den ene væg af trappen vil få lignende belastning. Du tror altså, man skal støbe det stykke?T Testarn sagde:Når jeg læser din beskrivelse, ser det ud som om I skal have en trappe foran huset, hvor garageporten skal lukkes. Passer det, eller misforstår jeg det?
Hvis det er tilfældet, vil der ikke være noget jordtryk på den tilmurede port, men derimod på skakten, hvor trappen skal gå.
Vi havde en lignende situation, men med garageportene trukket ind fra facaden, og vi har støbt op til trappen med armeret beton.
Nja, jeg mente bare, at det kan være for stort jordtryk for en væg af lecablokke, men at hullet i væggen måske ikke vil få jordtryk, hvis der skal laves en trappe foran, hvor trappens opbygning tager jordtrykket.G goosen sagde:
Vi støbte, eftersom vi også støbte plade og trappe og tog det på samme tid. Der er alternativer, hvis man vil slippe for støbeform, og skalblokke er lette at stable og armeres inden man fylder med beton.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Mure en garageport op uden eksisterende murbjælke
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Mure øverste del af garageporten?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Gjuta eller mura igen garageport till källare?
Grund & Markarbeten -
Tjänar man värme på mura igen garageport?
Grund & Markarbeten -
Mura igen garageport, sätta in dörr, öppningen för låg.
Grund & Markarbeten