Hej.

Har en murstensvæg med en døråbning i, som jeg skal mure igen. Har mursten fra da jeg rev væggen ved siden af, som jeg tænkte at bruge. Nu er spørgsmålet. Hvordan gør jeg dette bedst? Bare blande mørtel og slå på?

Alle tips modtages med tak!

En døråbning i en ældre murstensvæg, omgivet af delvist fjernet puds og synlige murværksrester. En døråbning i en gammel murstensvæg med udsigt til et køkken med træskabe og hvidevarer, klar til murerarbejde. Skidt på gulvet.

Claes Sörmland
Det er bare at rive karmen og kontrollere, at der er noget stabilt at mure på under tærskelen. Derefter kan du tage skift efter skift. Lodsnor/vaterpas hjælper meget, da det let kan blive skævt. Nogle lige lægter kan også være hjælpsomme.

Den svære del er så pudsningen for at få en pæn væg. Eller svært og svært, det er mudret.

Claes Sörmland Claes Sörmland sagde:
Det er bare at rive karmen og tjekke, så der er noget stabilt at mure på under trinet. Så må du tage skift efter skift. Lodsnor/vaterpas hjælper meget, da det let bliver skævt. Nogle lige lægter kan også være nyttigt.

Den svære del derefter er jo pudsningen for at få en pæn væg. Eller svært og svært, det er snavset.
Tak for svaret!

Nu er det muret op og pudset med pudsemørtel B.

Hvor lang tid skal dette tørre, før jeg kan spartle over? Jeg har mellem 2-8mm mørtel cirka.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.