P
Hej har muret og støbt lidt tidligere, ser ikke som en stor ting og meget sjovt i øvrigt.

Jeg undrer dog, ligesom spartling af samling og lignende hvordan man får det pænt i forhold til ovenfor og højre del mod en allerede pudset væg? (døren monteres mod venstre side forfra.)
Skal man bryde op den gamle puds for at bygge ny puds over samling på ovenfor og side?

Så har jeg en lille niveauforskel jeg tænkte at støbe op for at nå op som gulv i garagen. Bør være nok at skrue lidt skruer med en slags tyndere armering, så det ikke revner? Sig at den er cirka 5 cm høj. Har også en masse flydemørtel derhjemme, kan man bruge det eller er det grovbeton der gælder?

Egentlig disse to overvejelser.. Afventer godkendelse for byggetilladelse og planlægger lidt let på forhånd.

H
flydespartel skal man ikke støbe med. det er beton der gælder.

K
Hvad er egentlig forskellen mellem flydespartel og beton?

Der, hvor han skal fylde for at jævne niveauforskelle, er det vel flydespartel, der skal bruges. Det er jo det, det er til for!

P
Var lidt inde på samme spor, der er en del revner og ujævnheder, så jeg tænkte, det ville være nemmest. Den der stålramme skal også væk, ved ikke endnu hvilket gulv jeg skal have dog. Se billede

H
K Kallebo sagde:
Hvad er egentlig forskellen mellem flydespartel og beton?

Der hvor han skal fylde for at udjævne niveauforskelle, er det vel flydespartel der skal anvendes. Det er jo det, det er til for!
det er opbygningen.
fine materialer i spartel, grovere i beton.
støb med finbeton og intet andet

P
Fin beton har jeg også hjemme :)

• Synes
1
  • Laddar…
Ja, det blev jo pænt.

P
Man ser ikke, men jeg borede ind 2x armeringsjern mellem hver blok som gik ind ca 20cm i den eksisterende væg. Havde også pudsnet/hønsetråd på samlingen + ca 25 cm på hver side for forhåbentlig at forhindre eventuelle revner i fremtiden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.