Vi har en ganske lang grim betonmur, ca. 28 m. Den er 2 meter høj i den ene ende og i den anden ende næsten 1 meter. Vi tænkte at gøre noget ved den, enten male eller sætte sten udenfor muren. At male føles som en kortsigtet løsning, da fugt og andet vil trænge ud. Derudover skal man reparere småskader hvert år. Overvejer derfor at sætte en ny mur udenpå muren. Denne mur skal være af sten. Kravene til murblokkene behøver måske ikke være så store, da ingen kræfter lægges på den fra jorden. Dog bør den låse sig selv, så den ikke vælter. Er der nogen, der har lavet sådan et job og kan dele ud af deres erfaringer?
Muren støbt og beklædt.
Det blev totalt 24-25 meter mur. Jeg gjorde sådan, at jeg borede og pluggede muren. Så monterede jeg trykket 28X60 (kløvet 20X120) vertikalt på det som skrue regler. Så tog jeg almindeligt 22X95 trykvirke og monterede liggende med ca. 1 cm sprække. Lavede "låg" på samme måde.
Det blev totalt 24-25 meter mur. Jeg gjorde sådan, at jeg borede og pluggede muren. Så monterede jeg trykket 28X60 (kløvet 20X120) vertikalt på det som skrue regler. Så tog jeg almindeligt 22X95 trykvirke og monterede liggende med ca. 1 cm sprække. Lavede "låg" på samme måde.
Klik her for at svare