926 læst ·
3 svar
926 læst
3 svar
Montering af lamper på filtsbelagt facade - hvordan få det lige?
Medlem
· Västra Götaland
· 780 indlæg
Nu skal vi sætte lamper på vores hus!
Facaden er filset, hvilket betyder, at den er ekstremt ujævn. Nu skal vi montere en lampe på denne, og det er selvfølgelig svært at få det jævnt. Se billede (jeg ved, kablet skal vaskes eller skiftes 😂).
Man kunne slibe facaden ned præcis der, hvor lampen skal sidde, så den ender på en jævn overflade, men da strømkablet i dette tilfælde er udenpåliggende, hæver jeg gerne armaturet et par cm fra væggen, så kablet har en chance for at komme ind under armaturet.
Jeg tænker mig en underlag af sort modellervoks, alternativt skumgummi, det burde jo kunne lade sig gøre?
Hvordan gør folk så noget her?
Facaden er filset, hvilket betyder, at den er ekstremt ujævn. Nu skal vi montere en lampe på denne, og det er selvfølgelig svært at få det jævnt. Se billede (jeg ved, kablet skal vaskes eller skiftes 😂).
Man kunne slibe facaden ned præcis der, hvor lampen skal sidde, så den ender på en jævn overflade, men da strømkablet i dette tilfælde er udenpåliggende, hæver jeg gerne armaturet et par cm fra væggen, så kablet har en chance for at komme ind under armaturet.
Jeg tænker mig en underlag af sort modellervoks, alternativt skumgummi, det burde jo kunne lade sig gøre?
Hvordan gør folk så noget her?
Hvordan ser selve vægophænget ud?
Skumgummi osv. tåler ofte ikke solens UV-lys, uden det tørrer og smuldrer.
Måske en type EPDM-gummi og/eller skiver/rør, så vægophænget bliver lige, og så måske malerfuge mellem yderkanten på vægophænget & væggen.
Skumgummi osv. tåler ofte ikke solens UV-lys, uden det tørrer og smuldrer.
Måske en type EPDM-gummi og/eller skiver/rør, så vægophænget bliver lige, og så måske malerfuge mellem yderkanten på vægophænget & væggen.
Medlem
· Västra Götaland
· 780 indlæg
Tak for input!
Selve beslaget er en plade af plast. Ret hård, men kan bøjes. Men det er tydeligt, at den ønsker et fladt underlag.
Man kunne jo bygge en lille sokkel af mørtel/udendørsspartelmasse også.... 🤔
Men så føles ler lettere. Det føles som om man vil have noget, der kan formes, og skæres af, hvis det bliver for stort osv.
At feste flade ting på en pudset væg føles dog som noget, der burde gøres hver dag, der burde findes et smart trick?
Selve beslaget er en plade af plast. Ret hård, men kan bøjes. Men det er tydeligt, at den ønsker et fladt underlag.
Man kunne jo bygge en lille sokkel af mørtel/udendørsspartelmasse også.... 🤔
Men så føles ler lettere. Det føles som om man vil have noget, der kan formes, og skæres af, hvis det bliver for stort osv.
At feste flade ting på en pudset væg føles dog som noget, der burde gøres hver dag, der burde findes et smart trick?
Rustfri skiver mellem væg og armatur?andreascarlsson sagde:
Nu skal vi sætte lamper på vores hus!
Facaden er reveteret, hvilket betyder at den er ekstremt ujævn. Nu skal vi montere en lampe på denne og det er selvfølgelig svært at få det jævnt. Se billede (jeg ved, kablet skal vaskes eller skiftes 😂).
Man kunne slibe facaden ned præcis der, hvor lampen skal sidde, så den kommer på en jævn overflade, men da strømkablet i dette tilfælde er udenpåliggende, hæver jeg gerne armaturen nogle cm fra væggen, så kablet har en chance for at smutte ind under armaturen.
Jeg tænker mig et underlag af sort modellervoks, alternativt skumgummi, det burde jo gå?
Hvordan gør folk sådan noget?
Klik her for at svare