Har købt et spejl til hjemmegymmet i to dele, hvor hver del er ca. 1,5x2m, og tilsyneladende skal spejlet limes på væggen. Men jeg føler mig lidt tøvende med kun at lime, jeg overvejer, om man ikke bør bruge nogle lister oppe og nede, eller hvad siger ekspertpanelet, hvordan bør jeg montere spejlet?
Her er et billede af væggen, skinnerne vil blive fjernet inden montering.
Her er et billede af væggen, skinnerne vil blive fjernet inden montering.
Altvidende
· Västra götaland
· 10 919 indlæg
Problemet med limmet er jo ikke, at spejlet falder ned, men at du aldrig får det af uden at ødelægge væggen... Vil du nemt kunne fjerne dem, kan du selvfølgelig stille dem på en liste eller en anden monteringsløsning, blandt andet sådan nogle klassiske badeværelsesspejl-pladevinkler...
Er du ligeglad med, hvordan spejlet skal kunne fjernes, er det bare at lime på...
Er du ligeglad med, hvordan spejlet skal kunne fjernes, er det bare at lime på...
Disse små spejlklammer vil næppe holde et så stort spejl, der vejer måske 30-40kg?M mlkjhr sagde:
https://images.clasohlson.com/medias/sys_master/h70/h0e/9665051787294.jpg
Dem man skal bore huller i hjørnerne er nok lidt for risikabelt.
Hvilke alternativer har jeg fra linket?
En alternativ løsning kan være at lime spejlet fast på en form for plade, der er noget større end spejlet, og skrue pladen fast i væggen. Så bliver det lidt lettere at fjerne, hvis man skulle ønske det.
Sådan har jeg også tænkt, skal se om jeg først finder en kantliste, som jeg kan montere nederst, finder jeg ingen, så bruger jeg nok bare en plade af en slags, som jeg monterer op og limer derefter spejlet på.B Bassrunner sagde:
mlkjhr: Jeg håber du troller nu angående spejl og gym
Jeg købte den profil i dag, men spørgsmålet er, hvilke bolte/skruer man skal bruge, jeg mener, hovedet skal være mere eller mindre fladt, for at spejlet på 6 mm skal få plads? Ellers overvejer jeg at lime listen fast?D Danielhz sagde:
Kan ikke rigtig finde en skrue til beton med forsenket hoved på bauhaus hjemmeside?D Danielhz sagde: